شناسهٔ خبر: 100548 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام می گیرد؛

احداث دو مجتمع تجاری در پردیسان قم

صبوری قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: احداث مجتمع های تجاری محلات دو و سه پردیسان جوابگوی بخشی از نیازهای روزمره اهالی پردیسان قم در حوزه کاربری و دسترسی تجاری خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسن صبوری اظهار داشت: در طول سالیان اخیر علی رغم ساخت و سازهای مسکونی قابل ملاحظه و درخور در پردیسان قم، به لحاظ ایجاد و دسترسی به سایر کاربری‌ها از جمله تجاری با کمبودهایی مواجه بوده‌ایم که این اداره کل در راستای خدمت رسانی به مردم اقدام به احداث مجتمع‌های تجاری کرده است.

وی افزود: احداث مجتمع‌های تجاری محلات دو و سه پردیسان علاوه بر ایجاد رضایتمندی شهروندی، صرفه جویی در وقت، کاهش هزینه های سرانه زندگی و کاهش ترافیک شهری، کاهش تنش اجتماعی و... را در پی دارد.

صبوری توضیح داد: مجتمع تجاری محله دو پردیسان جنب مسجد امام حسین (ع) با زیربنای ۴۴۲۷ مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد تاکنون ۱۲۰ میلیارد ريال برای احداث آن هزینه شده است.

وی در خصوص جزییات مجتمع تجاری محله سه گفت: مجتمع تجاری محله سه پردیسان جنب مدرسه دانش پژوه با زیربنای ۲۴۹۱ مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد تا کنون ۱۵ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.

صبوری ابزار داشت: احداث عملیات تکمیلی بلوار امام علی(ع) به طول دو هزار متر و هزینه ۹۰ میلیارد ریالی، احداث عملیات روسازی و جدول گذاری بخشی از معابر محله شش و بلوار ابوطالب به طول ۱۳۰۰ متر و هزینه کرد ۱۹ میلیارد ریال از دیگر اقدامات این اداره کل در محدوده پردیسان قم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به مطالعات انجام شده در محدوده اراضی پردیسان قم اشاره کرد و افزود: مطالعات آماده سازی اراضی ۵۷  هکتاری پردیسان (روبروی دانشگاه آزاد) به مبلغ ۴۱۵ میلیون ریال و پیشرفت ۸۰ درصد و مطالعات آماده سازی اراضی ۷۰ هکتاری پردیسان (مرکز اصلی محلات) به مبلغ ۵۱۷ میلیون ریال و پیشرفت ۸۰ درصد از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.