شناسهٔ خبر: 100559 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان همدان خبرداد:

تکمیل پروژه احداث بزرگراه تاکستان- رزن

احداث ۳۰ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بم و زاهدان - خاش معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی احداث بزرگراه تاکستان-رزن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (همدان)، حبیب نادیان رفیع گفت: پروژه احداث بزرگراه تاکستان-رزن تا کنون حدود۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پیش بینی میشود در سال ۱۴۰۱ آماده بهره برداری باشد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای پروژه گسترش شبکه بزرگراههای کشور جهت سهولت و سرعت در حمل و نقل زمینی و ارتقاء ایمنی است.

همچنین معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی گفت: از جمله مشکلات پیشروی اجرای پروژه میتوان به کمبود اعتبار و تخصيص و تملك اراضي روستاي خميگان اشاره کرد.

نادیان رفیع در خصوص مشخصات فنی پروژه تاکنون افزود: ۳۱ كيلومتر (با در نظر گرفتن۹ كيلومتر كنارگذر رزن) ، عرض مسير ۱۱ متر، لايه زيراساس به ضخامت ۳۰ سانتيمتر و لايه اساس به ضخامت ۱۵ سانتيمتر و لايه هاي بيندر و توپكا آسفالت به ضخامت ۱۷ سانتيمتر است.

وی در پایان وضعیت اجرایی پروژه را تشریح کرد: طول کل مسیر در استان همدان ۳۱ کیلومتر است ،که ۵/۲۲ کیلومتر انتهای آن از پلیس راه رزن تا انتهای حوزه استحفاظی استان بصورت چهارخطه احداث و در دست بهره برداري بوده و۵/۸ کیلومتر ابتدای مسیر در قالب دو قطعه در دست پیمان است و قطعه اول بطول ۵/۵ کیلومتر به دلیل وجود معارض عملیاتی انجام نشده است همچنین درمحل تقاطع این قطعه با محور رزن –همدان(محدوده روستای خمیگان) تقاطع غیر همسطح پیش بینی شده که مشاور پروژه در حال تکمیل نقشه های اجرایی و تهیه براورد می باشد. قطعه دوم به طول ۳ کیلومتر عملیات خاکی و ابنیه و ساب بیس و بیس به اتمام رسیده است. و حدود ۲ کیلومتر از مسیر(لاین رفت و برگشت) در یک لایه آسفالت شده است.