شناسهٔ خبر: 100605 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازي استان اردبیل اعلام کرد :

مهلت ثبت‌نام برای طرح جهش مسكن تا ۱۵ آذر / تسهيلات تا ۳۵۰ ميليون تومان پرداخت می شود

محبوب حیدری مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: متقاضيان مسكن در قالب طرح جهش توليد مسكن تا ۱۵ آذر ماه فرصت ثبت‌نام در سامانه ثمن را دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل) ، محبوب حيدري مديركل راه و شهرسازي استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار كرد: از بابت تأمين زمين متقاضيان نگراني نداشته باشند چرا كه به اندازه كافي زمين در شهرهاي مختلف استان تدارك ديده شده تا با همكاري بنياد مسكن ساخت واحدهاي مسكوني در طرح جهش توليد مسكن به انجام برسد.

وي سهميه ۴ ساله استان را در اجراي اين طرح ۸۰ هزار واحد اعلام كرد و گفت: در گام اول ساخت ۲۰ هزار واحد بعد از نهايي شدن متقاضيان اصلي آغاز مي‌شود كه كار تأمين زمين و آماده‌سازي آن در حال انجام است.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل با بيان اينكه تاكنون ۲۳ هزار نفر در قالب اين طرح ثبت‌نام كرده‌‌اند، افزود: بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام، متقاضيان اصلي پالايش شده و اطلاعات آنها بر اساس شرايط اعلام شده احصا و در اين زمينه اطلاع‌رساني به متقاضيان انجام مي‌شود.

حيدري شرط بهره‌مندي از مزاياي طرح جهش توليد مسكن را عدم ثبت سند خانه به نام افراد و بهره‌مند نشدن از مزاياي زمين، مسكن و تسهيلات دولتي اعلام كرد و ادامه داد: با تأييد نهايي متقاضيان واجد شرايط طرح جهش مسكن اعلام شده تا با آورده‌اي كه پرداخت خواهند كرد، شروع اجراي پروژه‌ها را شاهد باشيم.

وي تصريح كرد: تسهيلات پرداختي براي متقاضيان اين طرح ۳۵۰ ميليون تومان در شهرها و ۲۵۰ ميليون تومان در روستاها پيش‌بيني شده كه قطعا اين ميزان تسهيلات مي‌تواند بخشي از دغدغه‌ متقاضيان را در تأمين آورده برطرف كند.

حيدري در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: هر چند پيش‌بيني مي‌شود متقاضيان نهايي در سطح استان در گام اول بيش از ۱۵ هزار نفر نباشد اما به اندازه كافي زمين و ساير تسهيلات فراهم شده تا بخش عمده‌اي از افراد فاقد مسكن بتوانند از مزاياي اين طرح استفاده كنند.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل تاكيد دولت و وزارت راه و شهرسازي را بر اجراي دقيق و كيفي اين پروژه يادآور شد و اضافه كرد: بعد از نهايي شدن متقاضيان به تناسب تعداد افراد واجد شرايط آغاز طرح را شاهد خواهيم بود.