شناسهٔ خبر: 100648 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جلسه امروز هیات دولت انجام گرفت؛

موافقت با اصلاح مصوبه طرح بهسازی مسکن روستایی و شناسایی متقاضیان واجد شرایط/ مجوز ورود خودروهای بوژی کش تا پایان ۱۴۰۰ تمدید شد

جلسه شورای عالی مسکن هیات دولت امروز به ریاست رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و در این جلسه در بخشی از موارد مربوط در حوزه مسکن و حمل و نقل تصمیم گیری هایی انجام گرفت.

به گزارش هیئت دولت در جلسه صبح روز چهارشنبه که به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد. در این جلسه هیات دولت به منظور ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درخصوص پرداخت تسهیلات در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی و شناسایی متقاضیان واجد شرایط، با اصلاح مصوبه مربوط موافقت کرد.

به موجب اصلاح مصوبه فوق، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف است براساس طرح جامع مسکن (مصوب وزارت راه و شهرسازی) با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، ‌ سهم استانی تسهیلات را تعیین و بر اساس سهمیه ابلاغ شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به توزیع سهمیه بانک های عامل به تفکیک استان، شناسایی متقاضیان واجد شرایط از طریق وزارت راه و شهرسازی، معرفی آنان جهت دریافت تسهیلات و نظارت بر ساخت و ساز در چهارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اقدام کند.

همچنین در بخشی دیگر از جلسه امروز هیات دولت، با توجه به نیاز ضروری حمل و نقل سنگین کشور به خودروهای بوژی کش و محدودیت های ایجاد شده در این خصوص در راستای تحریم های بین المللی و همچنین زمانبر شدن اخذ مجوزهای لازم از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران، هیات وزیران با تمدید مجوز ورود و ترخیص خودروهای یاد شده تا پایان سال ۱۴۰۰ موافقت کرد.

در همین جلسه هیات وزیران در راستای سیاست های دولت مبنی بر توانمندسازی و حمایت از شرکت های پیمانکار و ایجاد ظرفیت های شغلی جدید به خصوص در پیمانکاران بخش خصوصی و کمک به ماندگاری آنها در شرایط سخت اقتصادی و بیماری فراگیر کرونا و نیز بهره مندی مناسب از تجارب کاری شرکت های پیمانکاری قدیمی، با اصلاح برخی از مواد «آیین نامه طبقه بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران» موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، منظور از کارکنان، اعضاء هیأت مدیره، مدیر عامل و پرسنل امتیازآور شرکت می باشند که لازم است جهت امتیازآوری، دارای حداقل ۳۶ ماه سابقه کار مرتبط در ۶ سال گذشته منتهی به درخواست صلاحیت، مستند به بیمه و یا روزنامه رسمی در فعالیت‌های مرتبط باشند. در خصوص کارکنان امتیازآور، لازم است حداقل سه ماه از سابقه کار مفید و مرتبط آنها منتهی به زمان تشخیص صلاحیت در شرکت متقاضی باشد.

برای شرکت‌هایی که برای اولین بار درخواست تشخیص صلاحیت دارند و بالاترین پایه درخواستی آنها پایه ۵ است، امتیاز کارکنان آنها، صرفاً از طریق مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره کسب می‌شود.
در مورد شرکت هایی که امتیاز تجمعی تجربه کاری آنها در ۱۵ سال گذشته احراز نشود و سابقه قدمت شرکت بیش از ۱۵ سال است، مشروط به اینکه هیات مدیره و سهامداران آن تغییر پیدا نکرده باشد، به ازای هر سال مازاد بر ۱۵ سال در ۳۰ سال گذشته، ضریب افزایشی ۰/۰۴ به امتیاز کار تجربی اضافه می شود. حداکثر ضریب افزایشی متعلقه ناشی از این تبصره در سرجمع امتیاز، ۰/۵ و فقط در یک رشته موثر خواهد بود.

همچنین در سال هایی که ضریب ۲‌/۱ مندرج در رابطه ۴ با ضریب متوسط افزایش وزنی متناسب نباشد (بیش از ۱۰ درصد تفاوت داشته باشد)، میانگین ضرایب تعدیل ابلاغ شده مربوط به آن سال کارشاخص در سال هایی که قرارداد در آن جاری بوده، جایگزین ضریب Pk گردد.

گردش مالی، توان مالی جاری و توان مالی بلندمدت به میلیون ریال بر اساس یکی از اظهارنامه‌های مالیاتی چهارسال منتهی به زمان تشخیص صلاحیت شرکت که بالاترین امتیاز مالی بروزآوری شده را کسب نماید، ملاک عمل می باشد.