شناسهٔ خبر: 100730 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره حقوقی راه و شهرسازی تهران خبر داد:

اخذ سند مالکیت شش هزار متر مربع از یک پلاک ارزشمند در سعادت آباد بنام دولت جمهوری اسلامی ایران

پیوسته.jpg با اعمال ماده ۳۹ قانون اجرای احکام مدنی سند مالکیت اریکه ایرانیان بنام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران) ؛ علی اکبر پیوسته رییس اداره حقوقی با اعلام این خبر گفت:  با دستور رئیس قوه قضاییه و رای دیوان عالی کشورحدود ۶ قطعه از اراضی پلاک ۱۱۶ اصلی که حسب درخواست اعمال ماده ۴۷۷ و پذیرش آن برابر رای صادره از شعبه دوم دیوان عالی کشور انجام شده ، دادنامه های صادره نقض شده و قرار عدم استماع دعوی خواهان نیز صادر شده بود، با اعمال ماده ۳۹ قانون اجرای احکام مدنی، اقدامات لازم جهت ابطال اسناد و اعاده مالکیت دولت انجام شد.

علی اکبر پیوسته در ادامه گفت : اخذ سند حدود شش هزار متر مربع از پلاک ثبتی مذکور در راستای اجرای رای کمیسیون ماده ۱۲ موات و بنام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

وی افزود: برابر دادنامه های قطعی صادره این اداره موظف به تنظیم سند رسمی حدود ۶ قطعه از اراضی پلاک اصلی ۱۱۶ اصلی موسوم به اریکه ایرانیان ( مجتمعی فرهنگی-هنری-تجاری ) با زیربنای بیش از ۲۰ هزارمتر مربع در هشت طبقه بوده است که ارزش ریالی آن ۲۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.