شناسهٔ خبر: 100780 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

کارت واکسن شرط استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مسافری در سیستان و بلوچستان

کارت واکسن شزط استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مسافری در سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای طرح ساماندهی سفر با ناوگان مسافری از اول آذرماه سال جاری تنها افرادی می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی مسافری استفاده نمایند ‌که کارت واکسن همراه داشته باشند یا تست کرونا آنها منفی باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس مصوبه اخیر ستاد مرکزی مقابله با کرونا، افراد واکسینه نشده محدودیت‌های بیشتری برای استفاده از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافر خواهند داشت بطوری که امکان استفاده از ناوگان ندارند مگر تست پی سی آر منفی ۷۲ ساعته داشته باشند.

وی با بیان اينکه کارت واکسیناسیون مسافران حمل و نقل جاده‌ای که در حال حاضر به صورت بازرسی حضوری بررسی می‌شود از اول آذر ماه جاری با استعلام سیستمی نیز قابل کنترل خواهد بود، گفت: از مردم خواهشمندیم هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون کووید ۱۹ اقدام کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همچون گذشته ضدعفونی و گندزدایی ناوگان و پایانه های مسافری، ارائه بسته های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از ماسک در حین سفر ضروری است و در این زمينه نظارت ها با قوت ادامه دارد.

کرد با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: افزایش ظرفیت پذیرش مسافر یکی از تغییراتی است که از اول آذرماه در سفرهای برون شهری (اتوبوس، مینی بوس و سواری های کرایه پلاک عمومی) انجام خواهد شد بطوری که در ناوگان اتوبوسی با شرط داشتن تهویه مناسب ظرفیت تا ۸۰ درصد قابل افزایش است و در صورتی که واکسیناسیون به ۸۰ درصد برسد این ظرفیت به ۱۰۰ درصد هم می رسد.

کرد اظهار داشت: از شهروندان درخواست می شود هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه تلفنی، اینترنتی و پیامکی ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.