شناسهٔ خبر: 100786 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معرفی کتاب؛

دستورالعمل راهنمای طراحی ساختمان‌های مجهز به میراگرها و جداگرهای لرزه‌ای

کتاب با تلاش‌های دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، دستورالعمل راهنمای طراحی ساختمان‌های مجهز به میراگرها و جداگرهای لرزه‌ای تدوین شد و در مرحله انتشار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دستورالعمل راهنمای طراحی ساختمان‌های مجهز به میراگرها و جداگرهای لرزه‌ای تهیه شد که به زودی منتشر می‌شود.

بنا بر اعلام دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، اجرای این دستورالعمل در کنار صلاحیت جدیدی که برای ورود به حرفه مهندسان تحت‌عنوان طراحی و اجرای بهسازی لرزه‌ای افزوده شده است کمک می‌کند تا ساختمان‌هایی که خود را به آن مجهز می‌کنند در برابر زلزله مقاومت مناسبی داشته باشند.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تاکید کرده است: بخشی از برنامه‌های راهبردی نظام این است که ساختمان‌های عمومی و دولتی باید طی مدت ۱۰ سال بهسازی و مقاوم‌سازی شوند که دستورالعمل راهنمای طراحی ساختمان‌های مجهز به میراگرها و جداگرها در تحقق این هدف تدوین و در مرحله انتشار قرار دارد.

وی تصریح کرد: با این دستورالعمل بسیاری از ساختمان‌های عمومی و مهم از جمله بیمارستان‌ها، تاسیسات شهری و مراکزی که باید خدمات عمومی بدهند می‌توانند خود را مجهز به میراگرها و جداگرهای لرزه‌ای کنند تا در برابر زلزله مقاومت مناسبی داشته باشند.