شناسهٔ خبر: 10095 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نخستین نشست جلسه ستاد استانی سکونتگاه‌های نابسامان شهری صورت گرفت

شناسایی محلات هدف در سیستان و بلوچستان

نشست چابهار استاندار سیستان و بلوچستان از شناسایی محلات هدف و بررسی وضعیت حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی چابهار در جلسه ستاد استانی سکونت گاههای نابسامان شهری با حضور معاون هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی  شرکت عمران و بهسازی شهری ایران،علی اوسط هاشمی با اشاره به برنامه ششم توسعه و منویات مقام معظم رهبری در توسعه سواحل مکران افزود: وزارت راه و شهرسازی باید تا پایان سال ۱۳۹۴ طرح جامع توسعه منطقه و بازنگری در طرح تفصیلی شهر جامع را به استان ارائه دهد.

وی با تاکید بر  پیگیری جدی مشارکت مردمی و ایجاد الگوسازی در سه بخش مشارکت مردمی، انبوه سازی و همکاری با دولت گفت :ستاد سازمانی سکونت گاههای غیر رسمی در کنار میز نخصصی باید تشکیل شود تا با بی قانونی و رهایی برخورد شود. این ارگانها از جمله راه و شهرسازی، شهرداری و منابع طبیعی باید با مشخص کردن حوزه و زمین های خود حریم و محدوده آنها را مشخص کنند.

در این جلسه مجید روستا معاون و عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: با توجه به پتانسیل های موجود در منطقه باید به سمت ساماندهی و توسعه زیر ساخت ها حرکت کنیم.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر بفرد چابهار اظهار کرد: در چارچوب یک نظام هماهنگ و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باید به سمت توسعه حرکت کرد.

نظر شما