شناسهٔ خبر: 101016 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان:

ظرفیت ساخت ۳۰ هزار مسکن در اراضی ۵۶۰ هکتاری قم وجود دارد

معاون شهرسازی قم معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم در مورد الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری به قم گفت: این اراضی تنها پیشنهاد ما برای طرح جهش مسکن است که ظرفیت ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن را دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین صالحی اظهار کرد: اراضی شهر امیرکبیر که برای طرح مسکن ملی در دولت قبل مطرح شد، به دلیل قرار گرفتن درفاصله ۸۵ کیلومتری شهر قم، با وجود ثبت نام ۱۲ هزار نفری مردم مورد تایید قرار نگرفت.

وی افزود: اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان این قابلیت را دارد که می‌تواند به شهر قم الحاق شود، ما در این مدت تمام مطالعات و نظرات کارشناسی شده درباره این اراضی را انجام و جمع آوری کرده ایم و با تصویب قانون جهش تولید تاکید ما برای ساخت و ساز در این منطقه بیشتر از گذشته است.

صالحی تصریح کرد: اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان از نظر موقعیت مکانی در یکی از بهترین نقاط قرار گرفته زیرا از یک طرف در کنار جاده ورجان است و از طرف دیگر کمربندی جدیدی که قرار است برای استان قم احداث شود در ضلع شرقی این اراضی واقع شده و بلوارآیت الله بروجردی هم در طرف دیگر این اراضی قرار دارد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: سهمیه استان قم در احداث مسکن ملی ۶۲ هزار واحد است که این اراضی نیاز ۳۰ هزار واحدی ما را تامین می کند.

وی گفت: علاوه براین اراضی، شهر جدید پرنیان نیز ظرفیت ساخت ۲۰ هزار واحد را دارد که از طرح‌های بعدی ما احداث این تعداد مسکن در شهر جدید پرنیان است و علاوه بر ایجاد شهر جدید، در مصوبه شورای عالی تصمیم گرفته شد بافت های فرسوده داخل و حاشیه شهر قم نیز ترمیم شود.