شناسهٔ خبر: 101031 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسكن و شهرسازى در هفته‌ای که گذشت؛

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید/تقلیل حد نصاب نمره قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسان به ۴۸ درصد/آغاز عملیات اجرایی ۷۵۰ واحدمسکونی نهضت ملی

شهر تهران ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید، تصویب طرح ایجاد ۳۴ شهرک مسکونی و ۶ شهر جدید، ابلاغ احکام مالیاتی قانون جهش تولید مسکن، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

حد نصاب نمره قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسان به ۴۸ درصد تقلیل یافت

وزیر راه و شهرسازی با تقلیل حد نصاب نمره قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسان به ۴۸ درصد به دلیل شرایط کرونایی موافقت کرد.

ضوابط پذیرش نمرات ۴۸ و ۴۹ در آزمون ورود به حرفه مهندسان

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان اعلام کرد: شرکت‌کنندگان دارای نمرات ۴۸ و ۴۹ آزمون ورود به حرفه مهندسان در بخش سوالات تستی مشروط به گذراندن دوره‌های آموزشی مصوب شیوه‌نامه صدور، تمدید و ارتقای پایه مهندسی و قبولی در آزمون پایان دوره و اخذ گواهینامه قبولی (تا حداکثر پایان اسفندماه ۱۴۰۱)هستند.

ساخت ۴ میلیون مسکن با روحیه جهادی و بسیجی امکان‌پذیر است

قاسمی همچنین یکی از ماموریت جدی وزارت راه‌وشهرسازی را که با حرکتی جهادی و بسیجی امکان‌پذیر است، ساخت ۴ میلیون مسکن بیان کرد و گفت: بابرنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال اول ما ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی را شروع خواهیم کرد و یک سال و نیم بعد نیز ساخت همین مقدار را آغاز می کنیم تا پایان چهار سال بتوانیم به برنامه زمان‌بندی برسیم. در این راستا بخش‌های مختلف وزارت راه‌وشهرسازی تلاش‌های ویژه‌ای برای به نتیجه رسیدن انجام می‌دهند.

جمعیت‌پذیر کردن ۶۰۰ هزار نفری در سواحل مکران در دستور کار قرار دارد

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی ملی تا دو ماه آینده شناسایی و تعیین‌ می‌شود از برنامه وزارت راه برای جمعیت‌پذیر کردن ۶۰۰ هزار نفر در سواحل مکران خبر داد.

تصویب طرح ایجاد ۳۴ شهرک مسکونی و ۶ شهر جدید

عملکرد دولت سیزدهم در بخش برنامه‌ریزی، اقتصاد و تولید مسکن حاکی از تامین بخشی از اراضی، تامین منابع مالی و الزامات قانونی برای اجرای نهضت ملی مسکن دارد.

بیش از ۷۵۰ هزار واحدمسکونی نهضت ملی در مراحل ساخت و آغاز عملیات اجرایی است

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه طبق تازه‌ترین آمار بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند گفت: بیش از ۷۵۰ هزار واحد مسکن نهضت ملی در مراحل ساخت و آغاز عملیات اجرایی قرار دارند.

موافقت مشروط شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق اراضی به محدوده شهر نجف‌آباد

شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق اراضی به محدوده شهر نجف‌آباد، موضوع اجرای دادنامه شماره ۳۷۷ صادره از شبعه ۸ دیوان عدالت اداری با رعایت سه شرط، موافقت کرد.

احکام مالیاتی قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شد

احکام مالیاتی مرتبط با قانون جهش تولید مسکن از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد.

رفع تصرف از ۱۱۵ هکتار اراضی دولتی در آبان

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از وقوع ۴۴۵ مورد تعرض و رفع فوری آن‌ها در زمین‌های دولتی به مساحت ۱۱۵ هکتار در آبان امسال، خبر داد.

خسارت واحدهای مسکونی بر اثر زلزله و پس‌لرزه‌های هرمزگان به ۳ هزار و ۵۰ واحد رسید

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از افزایش میزان خسارات به واحدهای مسکونی زلزله زده استان هرمزگان به ۳ هزار و ۵۰ واحد بر اثر پس‌لرزه‌های متعدد خبر داد: آواربرداری و بازسازی واحدها با منابع داخلی بنیاد مسکن تا تصویب و تخصیص اعتبار از سوی دولت آغاز شده است