شناسهٔ خبر: 101035 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان خبرداد:

پیش بینی ۲۸۷۰میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های کردستان

عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: برای توسعه زیرساخت‌های راه در استان کردستان دوهزارو۸۷۰میلیارد ریال از منابع مختلف بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده، که از این میزان تا کنون حدود شش صد و۲۴ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان)،  عرفان مرادی اظهار داشت:  این میزان اعتبار از محل‌ منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها ، در طرح های در دست اجرای این استان هزینه می‌شود.

وی افزود:  عمده طرح‌های هدف این اعتبارات شامل کریدر بزرگراهی غرب کشور (بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب)،  جاده مریوان - سنندج،  طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد (محور سنندج – همدان)، احداث چهار خطه بیجار-دیواندره وچهارخطه سقز-بانه است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در خصوص طرح کریدربزرگراهی غرب کشوردر کردستان گفت:  بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده که از ۴۱۶ کیلومتر طول این بزرگراه حدود ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان واقع شده و اکنون ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۵ کیلومتر از این مسیر در کردستان زیربار ترافیک رفته است، اضافه کرد:  طول کلی کریدور بزرگراهی غرب کشور یک هزار و ۳۲۸ کیلومتر است که پنج استان غرب کشور را در بر می‌گیرد.

مرادی یادآور شد:  اتمام عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی کرمانشاه - میاندوآب نیاز به اعتباری بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال دارد که در صورت تامین آن و تخصیص اعتبار لازم انتظار می رود درسه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت:  بهبود شرایط ترافیکی، ارتقای سطح برخورداری از راه مناسب، تسهیل مبادلات تجاری، صرفه جویی در زمان وانرژی، کاهش تلفات و ازدیاد ایمنی و همچنین رضایت مندی کاربران ازجمله مزایای طرح های راهسازی است.