شناسهٔ خبر: 101128 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باز پس گيری ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی در شهرستان طرقبه شانديز

رفع تصرف شانديز.jpg سرپرست يگان حفاظت اراضی ملی زمين و مسكن خراسان رضوی از خلع ید و رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی در شهرستان طرقبه شاندیز به ارزش یکصد و پنجاه ميليارد ریال خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، ستوان يكم مجتبي حاتمي، سرپرست يگان حفاظت اراضی ملی زمين و مسكن خراسان رضوی گفت: طی گشت زنی های یگان حفاظت ملي زمين و مسكن شهرستان طرقبه و شاندیز مشاهده شد که یک عدد دیوار نیوجرسی (متعلق به یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن) به آدرس طرقبه، انتهای طرقدر، جنب بام طرقبه، حاشیه خیابان (پلاک ۱۰ اصلی بخش ۶) توسط یک دستگاه بیل مکانیکی شکسته شده است که متصرف با اقدام به این کار قصد تصرف و نهال کاری در ۱۵۰۰ مترمربع اراضی دولتی به ارزش ریالی هر مترمربع یکصد میلیون ریال که جمعا به مبلغ یکصد و پنجاه میلیارد ریال را داشته است.

حاتمي افزود: در اجرای مصوبات شورای حقوقی بیت المال دستگاه بیل مکانیکی جهت سیرمراحل قضایی به پارکینگ بینالود شهرستان طرقبه انتقال و از تصرف ۱۵۰۰ مترمربع اراضی دولتی جلوگیری به عمل آمد.

سرپرست يگان حفاظت اراضي ملي زمين و مسكن خراسان رضوي همچنین به نقش مهم گزارش های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره کرد و گفت: گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می کند.

وی در پایان اظهار داشت: شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره كل راه وشهرسازي خراسان رضوي اعلام کنند.