شناسهٔ خبر: 101168 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طرح احیای ساختار اکولوژیک بندر کنگ، جایزه هولسیم را دریافت کرد

هولسیم طرح احیای ساختار اکولوژیک بندر کنگ، جایزه هولسیم یکی معتبرترین جوایز جهانی در زمینه ساخت و ساز را دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طرح احیای ساختار اکولوژیک بندر کنگ، جایزه هولسیم یکی معتبرترین جوایز جهانی در زمینه ساخت و ساز را دریافت کرد.

جایزه هولسیم یکی از معتبرترین جوایز جهانی در زمینه ساخت و ساز پایدار است و در دو سطح حرفه‌ای و دانشجویی برگزار می‌شود. معماران، شهرسازان و مهندسان زیادی هر سال از سراسر جهان در پنج منطقه جغرافیایی مختلف در این جایزه شرکت می‌کنند و طرح‌ها و ایده‌های مرتبط با معیارهای جایزه را به اشتراک می‌گذارند.

تهیه طرح ویژه بندر تاریخی کنگ بستری را فراهم آورد تا درون آن طرح احیای ساختار اکولوژیک این بندر تاریخی تهیه شود. این طرح تجربه‌های منحصر به فرد در تهیه طرح‌های توسعه شهری ایران است که با تصویب ضرورت تهیه طرح توسط معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرما، توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان مشاور طرح انجام شده است.

طرح احیای ساختار اکولوژیک بندر کنگ یک از دستاوردهای این طرح ویژه است که بر اساس ایده اشکان رضوانی نراقی در سال ۲۰۲۰ در جایزه هولسیم شرکت و نامزد دریافت یکی از جوایز اول تا سوم در منطقه خاورمیانه و آفریقا شده است.

مراسم اهدای جایزه در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) در شهر ونیز ایتالیا برگزار شد و علی طیبی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به نمایندگی از تیم تهیه کننده طرح این جایزه را دریافت کرد.

به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، خاطرنشان می‌شود پیش از این، علی طیبی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به نمایندگی از تیم تهیه‌کننده طرح و علی ابراهیمی به نمایندگی از معاونت معماری و شهرسازی (کارفرمای طرح)  برای دریافت حضوری جایزه دعوت به عمل آمده بود.