شناسهٔ خبر: 101252 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی استان:

تشریح آخرین وضعیت پروژه های تولید مسکن در استان کردستان

مصطفی رضایی معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی کردستان از پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم برای اجرای پروژه‌های تولید مسکن از جمله نهضت ملی مسکن همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان)،  مصطفی رضایی گفت:  مطابق برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و براساس مطالعات طرح مصوب مسکن وآخرین تغییرات ابلاغی وزارت راه وشهرسازی درقالب طرح های اقدام ملی ونهضت ملی مسکن در مجموع ۸۷ هزار و۲۳۹ واحد مسکونی سهم برای استان کردستان پیش بینی شده است .

رضایی ادامه داد: ثبت نام برای طرح اقدام ملی مسکن در ۳ نوبت انجام و تعداد  ۱۲هزار و۵۰۰ نفرمتقاضی پایش شده و واجد شرایط وجود دارد که تامین زمین در حد ۵۰ درصد برای متقاضیان انجام شده است ودر شهر سنندج نیز در مناطق مختلف اراضی لازم مد نظر قرار گرفته و افراد به ترتیب وبر اساس زمان واریز وجه در پروژه های مختلف در حال جانمایی است.

رضایی افزود: در خصوص طرح جهش تولید یا نهضت ملی مسکن نیز طبق توافقات انجام شده در دوره های زمانی مختلف و برای شهرهای مختلف، با توجه به تامین زمین که در هر شهر اتفاق خواهد افتاد سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir بازشده ومتقاضیان واجد شرایط میتوانند ثبت نام کنند که در استان کردستان مطابق برنامه ریزی انجام شده و در گام اول در چهار شهر سقز، دیواندره ، دهگلان و شهر جدید چناره ، سامانه باز شده و ثبت نام متقاضیان در حال انجام است .

وی با اشاره به ثبت نام تعداد ۲۵۰۰ خانوار در این طرح گفت:  اعلام نهایی متقاضیان در این چهار شهر بعد از انجام بررسی مدارک و پایش های لازم انجام خواهد شد و در سایر شهرهای استان نیز به تناسب تولید زمین ومستند به مصوبات شورای مسکن استان در مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۰ در بازه های زمانی مختلف ثبت نام به عمل می آید .

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر گفت: از مجموع واحدهای در تعهد استان ، تنها ۱۰۷۴ واحد باقیمانده است که از این تعداد ۲۱۳ واحد خودمالک، ۱۲۱ واحد در قالب تعاونی و۵۴۰ واحد تفاهم نامه سه جانبه و  ۲۰۰واحد نیز دارای مشکل حقوقی است .

رضایی ادامه داد: خوشبختانه واحدهای باقیمانده نیز دارای پیشرفت مناسب بوده و با تمهیدات اندیشیده شده و هماهنگی های لازم با دستگاههای خدمات رسان و تعهد این دستگاه‌ها عملیات اجرایی مسکن مهر در سطح استان کردستان به استثنای واحدهایی که مشکل وپرونده حقوقی دارند تاپایان سال جاری به اتمام رسیده و به متقاضیان تحویل و به امید خدا پرونده مسکن مهر استان بسته خواهد شد .