به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( تهران )، امیر حسین آزاد دوار معاون مهندسی و ساخت گفت: محور کمربندی پاکدشت سالها پیش آغاز شده و دو مشکل اساسی در این پروژه وجود دارد، یکی در خصوص استملاک اراضی است که در این مسیر ۳۲ کیلومتری به موازات محور امام رضا هزینه زیادی برای آزاد سازی و تملک این اراضی مبلغی در حدود ۴ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.
معاون مهندسی و ساخت در ادامه گفت : پروژه کمربندی پاکدشت به طول ۳۲ کیلو متر قبل از فرون آباد شروع می شود و ازضلع جنوب غربی بزرگراه امام رضا (ع) حرکت می کند و انتهای آن بعد از شریف آباد است عرض محور بصورت ۴ لاین بوده و در سال ۹۴ پروژه مذکور به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار شده ودر حال حاضر ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در حال حاضر با توجه به کمبودهای اعتباری بیشتر تمرکز بر روی ۱۰ کیلو متر اول است که در ۵ کیلومتر ابتدای مسیر یک لایه آسفالت اجرا شده و ۵ کیلو متر بعدی عملیات پایانی خاکی انجام شده است.
وی کارکرد پروژه را اتصال استان تهران به استان سمنان و در ادامه مشهد مقدس عنوان کرد که به لحاظ کارکردی تسهیل کننده ترافیک محور امام رضا و رفت و آمد به پاکدشت و شریف آباد و منطقه جنوب غرب استان است و در حال حاضر بدلیل وجود معارضین متعدد پروژه متوقف شده است .
آزاد دوار گفت : بحثی که به صورت جدی به محوریت معاونت برنامه ریزی و منابع وزارت راه و شهرسازی واین اداره کل پیگیری گردیده بحث سرمایه گذاری از طریق مشارکت بخش خصوصی بوده که در این فاصله به بررسی و مطالعه طرحهای اقتصادی -تجاری توسط یکی از شرکتهای مشاور ذیصلاح اقدام گردید و پس از پی گیریهای مستمر و تعامل اداره کل با دفتر سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی، طرح نهایی به دفتر مذکور ارجاع شده است.
وی در پایان گفت : در صورت برطرف شدن موانع ، پروژه مذکوردر طول ۳سال آتی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.