شناسهٔ خبر: 101379 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

تفاهم‌نامه سه جانبه ریلی بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان/ توافق سه‌جانبه وزارت راه و شهرسازی ، استانداری و شهرداری تهران برای تکمیل مترو پرند

قطار- مسافران را‌آهن از اهم اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی در هفته‌ای که گذشت می‌توان به تفاهم‌نامه سه جانبه ریلی بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان و توافق سه‌جانبه وزارت راه و شهرسازی ، استانداری و شهرداری تهران برای تکمیل مترو پرند اشاره داشت.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

تفاهم‌نامه سه جانبه ریلی بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان 

تفاهم‌نامه سه جانبه ریلی بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان در حاشیه نشست سران کشورهای عضو اجلاس اکو به امضا رسید.

تهیه اطلس بار ریلی معدنی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. 

توافق سه‌جانبه وزارت راه و شهرسازی ، استانداری و شهرداری تهران برای تکمیل مترو پرند

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران ؛ خلیل محبت خواه از توافق برای تکمیل مترو پرند فی مابین وزارت راه ، استانداری و شهرداری تهران خبر داد.

بازدید سرزده مدیرعامل راه‌آهن از کارخانجات تعمیر جاری و اساسی لکوموتیو 

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از کارخانجات تعمیر لکوموتیو بازدید سرزده انجام داد.

کریدور شرق-شرق، فرصتی برای نقش‌آفرینی بین‌المللی و توسعه متوازن 

کریدورهای حمل‌ونقلی و ترانزیتی شریان‌های حیاتی در کالبد اقتصاد هستند و توسعه اقتصادی با وجود این کریدورها همبستگی دارد. در دنیای مدرن، کریدورها و زیرساخت‌های حمل‌ونقل از جمله مهمترین پیش‌نیازهای پیشرفت تلقی می‌شوند و در ایران نیز بر اهمیت توسعه این شریان‌ها تاکید فراوان شده است. ایران از دیرباز مسیر عبور و اتصال شرق و غرب جهان بوده و به همین دلیل راه‌های فراوانی در کشور از سمت شرق به سمت غرب گسترده شده که از لحاظ تاریخی می‌توان به جاده ابریشم به عنوان یکی از مهم‌ترین مسیرهای بین‌المللی ایران اشاره کرد. اما توسعه راه و کریدور در ایران همواره تابعی از نیازهای بین‌المللی و توسعه داخلی بوده است.

لزوم رفع مشکلات تعمیر و نگهداری لکوموتیو 

در نشست تخصصی مدیرعامل راه‌آهن با معاونان این شرکت، بر لزوم آمادگی ناوگان ریلی سراسر کشور جهت خدمات رسانی مطلوب‌ در حوزه بار و مسافر در زمستان امسال تاکید شد.

رفع موانع قانونی اجرای پروژه ریلی بیرجند-یونسی

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر رفع موانع قانونی اجرای پروژه‌های پل زال-مورموری، آزادراه چالوس-رامسر و پروژه ریلی بیرجند-یونسی از توافق بانک‌ها برای تسهیم سهم خود در اجرای این پروژه‌ها خبر داد.