شناسهٔ خبر: 101472 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار زنجان در چهارمین جلسه شورای مسکن :

ساخت و سازهای نهضت ملی مسکن در زنجان محدود به یک منطقه نباشد

استاندار زنجان.JPG استاندار زنجان بر لزوم ضرورت استفاده از تجربیات مسکن مهر در استان زنجان تاکید کرد و گفت: ساخت و سازهای نهضت ملی مسکن محدود به یک منطقه نباشد.

به گزارش خبرنگار وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، محسن افشارچی در جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان، گفت: خوشبختانه طی چند سال گذشته پروژه های اجرا شده وضعیت مطلوبی داشته و در حال حاضر نیز پروژه‌های در دست اجرا با مدیریت مدیرکل راه و شهرسازی روند خوبی را  طی می کند.  

وی با بیان اینکه کار بزرگی در حوزه مسکن کشور آغاز شده است، اظهار کرد: انتقادها و موافقت‌هایی نسبت به اجرای پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن در کشور وجود دارد ولی این پروژه‌ها موتور پیشران برای اقتصاد کشور بوده و در ایجاد اشتغال بسیار موثر است.

استاندار زنجان بر لزوم ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای دستیابی به ساخت مسکن فراتر از مسکن‌های ساخته شده در گذشته تاکید کرد و گفت: این کمیته باید استان را در مسیر تکنولوژی و فناوری قرار دهد.

افشارچی بر لزوم ضرورت استفاده از تجربیات مسکن مهر در استان تاکید کرد و ابراز داشت: ساخت و ساز یک نگاه حداقلی به این پروژه است و در این میان باید برنامه‌ای بلندمدت برای افزایش کیفیت خدمت‌دهی مشاوران و پیمانکاران این پروژه‌ها داشته باشیم و در ساخت و سازها به استانداردها توجه شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه آسیب‌های اجتماعی در مساکن مهر بسیار پر رنگ تر است، گفت: باید روی این موضوع تمرکز شود و شهرک‌هایی که ساخته می‌شود باید پیوست‌های فرهنگی در آن مورد توجه قرار گیرد و در تحقق این مهم باید از ظرفیت روحانیون و ائمه جماعت مساجد برای بررسی مشکلات و آسیب‌ها استفاده شود.

تشکیل کمیته مسکن محرومین در استان زنجان 

استاندار زنجان با بیان اینکه شهر به فضایی مطلوب‌تر برای زندگی مردم با کمترین آسیب اجتماعی تبدیل شود، ادامه داد: تمرکز در ساخت مسکن منوط به یک منطقه نباشد.

افشارچی بر لزوم تشکیل کمیته مسکن محرومین در استان اشاره کرد و گفت: به توسعه استان زنجان در ساخت مسکن توجه شود و ساخت شهرک‌ها را در حاشیه شهر پیش بینی کنیم و در این راستا منطقه کوی فلسطین باید در اولویت قرار داده شود.

وی افزود: ما موظف هستیم زمینه رشد تکنولوژی را فراهم کرده و توانمندی‌های تکنیکی مهندسین در ساخت و ساز مسکن را تقویت کنیم.

استاندار زنجان تصریح کرد: از ظرفیت بخش فرهنگی استان در اجرای پروژه‌های مسکن استفاده شود تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مساکن باشیم و سعی کنیم تبعات منفی که این پروژه‌ها ممکن است با آن مواجه شوند را کاهش دهیم.