شناسهٔ خبر: 101602 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور پیشگیری از موج های جدید کرونا انجام گرفت؛

تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران

نصیری-مازندران به منظور پیشگیری از موج های جدید کرونا، تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی و پایانه‌های بار و مسافر مازندران در اولویت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی ( مازندران ) ، علی نصیری معاون حمل و نقل  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با اعلام نسخه سوم پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در حمل و نقل عمومی و دستورالعمل های جدید برای مقابله با این ویروس در سیستم حمل و نقل عمومی مسافران با اتوبوس تنها با ارائه کارت واکسن و تست منفی کرونا صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود:بر اساس آخرین مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و تغییراتی که در حوزه فاصله گذاری اجتماعی به وجود آمده است، دسترسی مسافران به حمل و نقل عمومی سخت تر خواهد شد. بدین صورت که تنها مسافرانی می توانند بلیط اتوبوس تهیه کنند که دارای کارت واکسن یا تست منفی PCR با اعتبار ۷۲ ساعت باشند. در حال حاضر و تا زمان ابلاغ مصوبات جدید، به غیر از افراد نامبرده امکان استفاده سایرین از ناوگان حمل و نقل عمومی امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود:ضد عفونی نمودن اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، توزیع آب آشامیدنی در بطرهای یکبار مصرف، توزیع ماسک یکبار مصرف در بین مسافران و تمدید غیر حضوری (اینترنتی) کارت هوشمند رانندگان ، ضدعفونی نمودن سالنهای اعلام بار و همچنین انتظار مسافر، قرار دادن محلول‌های ضدعفونی در پایانه های بار و مسافر، نصب بنر در محوطه‌های پایانه‌بار و مسافر و ارسال پیام های بهداشتی از طریق پیامک و فضای مجازی به رانندگان از دیگر اقدامات این اداره کل برای مقابله با ویروس کرونا است.

 نصیری خاطرنشان کرد: گشت تلفیقی اداره کل و پلیس راه با تخلفاتی همچون ، نداشتن صورت وضعیت و بارنامه ، اضافه تناژ ، نقص فنی وسایل نقلیه  و تجهیزات ایمنی تعیین شده در وسایل نقلیه عمومی باری و مسافری ، عدم حضور مدیرفنی شرکت برخورد قانونی انجام می گیرد و رانندگان متخلف به کمیسیون ماده ۱۱و شرکت های متخلف به کمیسیون ماده ۱۲ معرفی خواهند شد.

وی ضمن اعلام این مطلب که اعمال نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی به عنوان بخش مهمی از وسایل نقلیه عبوری در جاده ها یکی از عوامل بسیار مهم و راهکار قابل توجه جهت کاهش خسارات و تلفات ناشی از سوانح رانندگی ، را تشکیل می دهد افزود:  از سوی این اداره کل به عنوان متولی این امردر راستای  اجراي طرح نظارت و كنترل  بر  تردد  وسايل نقليه عمومی، نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت های حمل و نقل مسافری و باری و همچنین بازدید از تجهیزات ایمنی وسایل نقلیه  عمومی با هدف افزایش ایمنی  عبور و مرور با مشارکت روساي، کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک ، اداره کالا و اداره مسافر و پلیس راه در محل پایانه های مسافری ، باربري و پاسگاههای پلیس راه استان به صورت مستمر کنترل لازم در حال انجام می باشد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تشریح کرد: این پروتکل‌ها در دیگر ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری مانند ناوگان مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی نیز به دقت اجرا خواهد شد و از همه مردم می‌خواهیم اگر به تخلفی در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخورد کردند، ما را از طریق پایگاه اینترنتی، تلفن گویای ۱۴۱ یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ مطلع کنند تا به سرعت با متخلفان برخورد کنیم.