شناسهٔ خبر: 101736 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد؛

تسریع در روند خانه دار شدن مردم استان خراسان شمالی

دیدار با اصحاب رسانه راه و شهرسازی خراسان شمالی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه از تسریع در روند خانه دار شدن مردم استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی صبح پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در جمع اصحاب رسانه گفت : اولویت و دغدغه اصلی دولت، بحث نهضت ملی مسکن است و تبع آن در استان نیز اولویت اصلی اداره کل راه و شهرسازی نیز همین بحث است و در همین راستا مشکل زمین برای اجرای مسکن دولتی در خراسان شمالی وجود ندارد و تاکنون ۷۰۰ هکتار زمین در شهرهای استان برای اجرای طرح نهضت تولید مسکن شناسایی و تامین شده است.

وی به بحث نظارت در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: هماهنگی های لازم با سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شده تا نظارت ها بر نحوه اجرای پروژه ها انجام شود، نظارت در اجرای مسکن مهر مطلوب نبود و واحدهای مسکونی به لحاظ کیفیت نواقص داشت اما تلاش داریم تا واحدهای مسکونی در طرح نهضت تولید مسکن با کیفیت مناسب اجرا شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی در سال اول باید ۱۲ هزار واحد مسکونی در استان احداث شود، این در حالی است که طی چهار سال ۴۸ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت مسکن در استان ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹ هزار و ۳۶۰ نفر ثبت نام کرده اند و مهلت ثبت نام تا پایان آذرماه جاری وجود دارد گفت: متقاضیان تا پایان ماه جاری فرصت دارند تا در سامانه نهضت ملی مسکن به آدرس saman.mrud.ir  مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: در جهت کمک به شهرداری ها با توجه به اینکه مشکل اقتصادی در شهرداری های شهرهای استان علی الخصوص شهرداری بجنورد وجود دارد و پایین بودن درآمدهای این نهاد، راه و شهرسازی استان قول مساعدت جهت کمک به این نهاد را خواهد داد تا با هماهنگی و همکاری این بتوانیم مشکلات شهری را حل و فصل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی تکلیف دارند تا زمین های مازاد را در اختیار طرح نهضت مسکن قرار دهند افزود: شناسایی زمین های مازاد دستگاه های اجرایی در حال اجرا است و البته انتظار داریم ادارات به صورت خوداظهاری زمین های مازاد را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه قانون اعلام کرده است ادارات زمین های مازاد را در اختیار طرح جهش تولید مسکن قرار دهند اظهار داشت: در این زمینه برخی از دستگاه های اجرایی زمین مازاد را معرفی کرده اند اما برخی هنوز معرفی نکرده اند.