شناسهٔ خبر: 101797 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی:

پتانسیل های هرشهر را شناسایی و از شورای عالی شهرسازی بر مبنای این پتانسیل ها درخواست همکاری کنید/در طرح‌های تهیه شده بایستی توسعه آتی راهم ببینید

 جنوب کرمان / شهر سازی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی پس از بازدید از تعدادی شهر های جنوب کرمان در جمع شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهر های جنوب کرمان خواستار شناسایی پتانسیل ها درحوزه شهرسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری  راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، فرزانه مالواجرد معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از شهر های جنوب کرمان در محل فرمانداری شهرجیرفت درجمع  شهرداران و روسای شورا های اسلامی شهر های جنوب کرمان و با حضورنماینده مردم شهر های جیرفت و عنبرآباد درمجلس شورای اسلامی، فرماندارجیرفت،مدیر کل دفتر فنی استانداری و مدیر کل راه وشهرسازی جنوب کرمان گفت: با شناسایی پتانسیل ها درحوزه شهرسازی و با ارائه این پتانسیل ها و همچنین بیان نقاط قوت و ضعف برنامه ها به شورایعالی شهرسازی همکاری بهتر و موثرتری اعمال خواهد شد.

وی درخصوص مشکلات ناشی از اقدامات فراتر از وظیفه بیان کرد: واگذاری‌های خارج ازمحدوده ،کمربندی، احداث معابر، زیرگذرها و روگذرهایی که در طرحها نیست، بیشتر خود شهرداری را درگیر می کند ومنجر به مشکلات بیشتری در شهرها خواهد شد.

وی در مورد شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر اظهار داشت: در خصوص مشکلات مطرح شده برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر واقعیت این است که خط محدوده بعضی از این شهر ها قابل دفاع نیست. طرح‌هایی که مشکل دارند به خصوص جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر ، باید طرح بازنگری را با همکاری شهرداری پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان به کمیته تطبیق در وزارت راه و شهرسازی ارجاع و مصوب کنند.

خانم  دکتر مالواجرد ادامه داد :تمام مشکلات (خط حریم، کاربری‌ها و...) باید احصاء شود و بدون توجه به افق طرح، بازنگری انجام شود .

وی همچنین بیان داشت شوراهای شهرمجاز نیستند مصوبه خلاف ضوابط طرح مصوب شهر و ضوابط آن را به تصویب برساند . شورای شهر خلاف طرح شهر و ضوابط آن نمی‌تواند تصمیم بگیرد و اجرا کند.

 درطرحهای تهیه شده بایستی توسعه آتی را هم ببینید

معاون شهر سازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در خصوص شهر جیرفت نیز گفت:من به این قائل نیستم که بلند مرتبگی به معنای توسعه یافتگی است. طرح تهیه شده بایستی توسعه آتی را هم ببیند. باید با کمک شهرداری و شورای شهر و نظام مهندسی در خصوص بازنگری طرح شهر، کارگروهی با کمک فرماندار تشکیل شود و در خصوص کاربری ها، تراکم طبقاتی در پهنه های شهر، بررسی و بازنگری شود.

خانم مالواجرد قبل این جلسه با مردم دیدار و گفتگو کرد و راهنمایی های لازم را ارائه و همچنین اعلام کرد :با توجه به اینکه در این دو روز موفق به بازدید از همه شهر های جنوب کرمان نشدم حتما در یک سفر دیگری در آینده از سایر شهر ها نیز بازدید خواهم کرد.

در این جلسه نماینده شهر های جیرفت و عنبر اباد رد مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات مردم در حوزه شهرسازی پرداخت و ابراز امید واری کرد که با سفر معاون وزیر به جنوب کرمان مشکلات مردم در این خصوص بر طرف شود.

محمدساردویی مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان ضمن خیرمقدم گویی به بیان کارهای انجام شده در زمینه شهرسازی پرداخت وگفت همکاری شهرداران و شورا های اسلامی با ما باید دوطرفه باشد و با مشارکت بین دستگاهی و ارتباط با شورای عالی شهرسازی کشور بسیاری از مشکلات حوزه شهری در جنوب کرمان حل و فصل خواهد شد.

 در این جلسه نیز شهرداران وشوراهای اسلامی شهرهای جنوب کرمان هریک نقطه نظرت و از مشکلات طرح‌های توسعه شهری خود اعم از جامع تفصیلی، مصوب و در دست بازنگری صحبت کردند که بحث و گفتکوی جدی در جلسه به وجود آمد.