شناسهٔ خبر: 101833 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان خوی : 

تردد در محور منتهی به پایانه مرزی رازی ایمن سازی و تسهیل می‌شود 

محور پایانه مرزی رازی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خوی اقدامات انجام گرفته برای ایمن سازی محور منتهی به پایانه مرزی رازی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، اصغر کاظمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خوی گفت : با در دستور کار قرار داشتن ایجاد ایمنی در محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه های مرزی استان ، اقدامات موثری توسط راهداران جهت ایمن سازی محور خوی - رازی به عنوان یکی از محورهای مهم دسترسی به کشور ترکیه انجام گرفته است.

کاظمی گفت : نصب تابلو و علایم ایمنی به تعداد ۱۵۱۷ عدد در طول ۳۰ کیلومتر از این محور به عنوان بخشی از اقدامات راهداران برای بخشنده کردن و ایمن سازی آن بوده است.

به گفته وی خط کشی در محور منتهی به پایانه مرزی رازی بطول ۶۵ کیلومتر ، نصب نیوجرسی مفصلی به طول ۳۵۰ متر ، اجرای روکش آسفالت در دو تقاطع راه آهن و گالری به طول ۷۰۰ متر و لکه گیری محور به میزان ۲۵۰ تن از دیگر اقدامات راهداری در آن است.

کاظمی از بازگشایی محور و رسوب برداری ناشی از وقوع سیلاب به میزان ۵۰۰۰ مترمکعب در دو مرحله ، ریزش برداری در طول این محور در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۲۰ مورد و حجم تقریبی ۳۰۰ مترمکعب و نصب دو دستگاه سرعتکاه و رنگ آمیزی سرعتکاه ها به تعداد ۲۵ مورد به عنوان اقدامات دیگر ایمن سازی محور خوی - رازی یاد و اظهار کرد : آشکارسازی تقاطع های راه آهن و ورودی و خروجی گالری با رنگ آمیزی و نصب علایم هشدار دهنده و شانه سازی و پاکسازی حرایم بطول ۳۰ کیلومتر در دو مرحله نیز از کارهای انجام گرفته راهداران برای ایمن سازی محور مذکور بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد : با توجه به فصل بارش ، برفروبی و پاکسازی این محور از رسوبات و ریزش ها از اولویت  های اصلی کاری راهداران اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان خوی است.