شناسهٔ خبر: 101877 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری استان خبر داد:

شرکت برق آذربایجان غربی، متولی تامین روشنایی جاده شهید کلانتری ارومیه

محور شهید کلانتری ارومیه رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی عنوان کرد: شرکت برق استان، متولی تامین روشنایی جاده شهید کلانتری ارومیه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رئیس اداره ایمنی و حریم راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: جاده شهید کلانتری ارومیه یکی از مهمترین محورهای ارتباطی و یکی از اصلی ترین مبادی ورودی به استان محسوب می شود که تامین روشنایی آن نیز اهمیت بسزایی دارد.

بابک شیوخی با اشاره به مطالبات مردمی در خصوص روشنایی جاده شهید کلانتری ارومیه ادامه داد: در ۲۲ کیلومتر از پروژه روشنائی محور شهید کلانتری با هدف ارتقاء ایمنی و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی نسبت به جانمایی روشنایی اقدام شده که 4.5 کیلومتر ابتدائی از سمت ارومیه در حال بهره برداری است.

وی افزود: 17.5 کیلومتر دیگر جاده شهید کلانتری فاقد شبکه برق رسانی است که براساس صورتجلسه شورای اداری استان باید از طریق شرکت توزیع نیروی برق استان اعتبار مورد نیاز تخصیص داده و بعد از اتمام پروژه از طرف شرکت توزیع برق طی صورت جلسه نیز به اداره کل راهداری ‌و حمل ‌و نقل جاده ای استان جهت نگهداری تحویل خواهد شد.

شیوخی با بیان اینکه محورشهیدکلانتری ارومیه بعنوان آزادراه تحت مدیریت شرکت ساخت و توسعه است، تصریح کرد: روشنایی کافی در بزرگراه ها احساس امنیت و راحتی بیشتری در رانندگان ایجاد می‌کنند و احتمال وقوع حوادث جاده ای را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد.