شناسهٔ خبر: 101977 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

بررسی آخرین وضعیت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید سهند و شهریار/ اختصاص ظرفیت مناسب به شهر جدید شهریار با افزایش متقاضیان

جلسه جلسه شورای عالی مسکن استان آذربایجان شرقی با محوریت بررسی آخرین وضعیت نحوه اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید سهند و شهریار با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه شورای عالی مسکن استان آذربایجان شرقی امروز سه شنبه ۲۳ آذرماه با حضور زین العابدین رضوی خرم استاندار آذربایجان شرقی، حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، میر محمدغراوی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید و اعضای شورا با محوریت بررسی آخرین وضعیت نحوه اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید سهند و شهریار برگزار شد.

طاهرخانی در ابتدای جلسه ضمن تشریح مفاد قانون طرح جهش تولید مسکن و جایگاه شهرهای جدید در اجرای این برنامه تأکید کرد:  بدون شک اجرای طرح مذکور در شهرهای جدید فرصتی مناسب برای توسعه این شهرها به شمار می رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت اراضی دولتی در اجرای پروژه های طرح جهش تولید مسکن بیان کرد: بخش مربوطه در استان (اداره کل راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن) هر چه زودتر اسناد اراضی مورد نظر را برای اجرای طرح مذکور به شرکت عمران شهر جدید سهند انتقال داده و اقدام لازم برای پیشبرد عملیات اجرایی هرچه زودتر انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه راهکارهای اجرای نهضت ملی مسکن در شهر جدید شهریار بر مبنای ماهیت غیردولتی برنامه‌ریزی شده است، گفت: شرکت عمران شهر جدید سهند آمادگی لازم برای بررسی و جمع‌بندی با سازنده شهر جدید را داشته و در این خصوص مشکلی نخواهد بود.

طبق گزارش ارائه شده در پایان این جلسه سازمان منابع طبیعی استان، اراضی دولتی واقع در محدوده و حریم شهرجدید را به شرکت عمران واگذار کرده و در مقابل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز حقوق عرفی متعلقه را پرداخت خواهد کرد.  

گفتنی است با توجه به کثرت تعداد ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی در شهر جدید شهریار، ظرفیت مناسبی برای اجرای طرح در این شهر اختصاص یافته و سازوکار اجرایی آن در بررسی های کارشناسی فی‌مابین تعیین و اعلام خواهد شد.