شناسهٔ خبر: 102030 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن:

حمایت وزارت راه و شهرسازی از اقشار کم‌درآمد برای کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن

اینجا پردیس؛ نهضت خانه‌دارشدن مردم ادامه دارد عضو هیات مدیره بانک مسکن با اعلام این مطلب که بازپرداخت تسهیلات مسکن شامل دوران ساخت که عموما سه سال است نمی‌شود، گفت: مقرر است تا وزارت راه و شهرسازی با تمهیداتی که در نظر گرفته است، نرخ سود اقشار کم‌درآمد و متوسط را از طریق یارانه‌ای که مابه‌التفاوت آن را صندوق ملی مسکن می‌پردازد تامین کند.

محمدحسن علمداری عضو هیات‌مدیره بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جزئیاتی از نحوه بازپرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرد.

عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن گفت: مقرر است تا وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن با تمهیداتی که در نظر گرفته است، نرخ سود اقشار کم‌درآمد و متوسط را از طریق یارانه‌ای که مابه‌التفاوت آن را صندوق ملی مسکن می‌پردازد تامین کند و از این طریق اقشار کم‌درآمد و متوسط توان بازپرداخت تسهیلات را خواهند یافت.  

علمداری با تاکید بر اینکه در دوران ساخت،هیچ یک از متقاضیان نیازی نیست که بازپرداخت اقساط تسهیلات را داشته باشند، افزود: افرادی که هم اکنون در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام می‌کنند نیازی به پرداخت اقساط ندارند و باید بعد از ساخته شدن واحدهای مسکونی خود که معمولا سه سال است، بازپرداخت اقساط را آغاز کنند.

وی توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی برای اقشار کم‌درآمد و نیازمند حمایت، پیگیر است تا تمهیدات ویژه‌ای بیندیشد تا این افراد از پرداخت تسهیلات مستثنی شوند و شرایط بهتری برای آنها برای تامین مسکن، مهیا شود.