شناسهٔ خبر: 102135 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور رییس سازمان راهداری در امور مطالعات راهبردی:

پیگیری مطالبات رانندگان برون شهری از اولویت های سازمان راهداری است

هفته حمل و نقل همدان مشاور سازمان راهداری در امور مطالعات راهبردی کشور گفت: رسیدگی به مشکلات و مطالبات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای جزو اولویت‌های این سازمان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، مهران قربانی، در آیین بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در همدان با اشاره به اینکه رانندگی به ویژه با وسایل نقلیه سنگین بین شهری از جمله مشاغل سخت و دشوار است، اظهار داشت: این شغل بیشتر ازهر چیز عشق می‌خواهد.

او با تأکید بر اینکه رانندگی در جاده یکی از پنج کار سخت دنیا محسوب می‌شود، افزود: در حال حاضر نبود راننده کامیون کافی به یکی از نقاط بحرانی اختلال در چرخه تامین کالا در آمریکا و اروپا بدل شده و یکی از دلایل اقبال کم شغل راننده کامیونی در آمریکا شرایط سخت کار است.

قربانی در ادامه به خطراتی که این قشرزحمتکش را تهدید می‌کند اشاره کرد و ابراز داشت: به غیر ازتصادف، خطرات جسمی، روحی و جانی در کمین رانندگان برون شهری است و خستگی و خواب آلودگی به علت یکنواختی مسیرآن‌ها را تهدید می‌کند.

مشاور رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در امور مطالعات راهبردی یادآور شد: در کار این افراد تعطیلی معنایی ندارد و این افراد در حقیقت با دوری از شهر و خانواده خود کاری مجاهدانه انجام می‌دهند.

قربانی ادامه داد: رسیدگی به مشکلات و مطالبات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای از دغدغه‌های اصلی مسئولان ذی‌ربط حوزه حمل و نقل جاده‌ای و جزو اولویت‌های سازمان است.

این مسئول در ادامه همدان را دروازه تاریخ و تمدن ایران زمین عنوان و خاطرنشان کرد: همدان استانی است که با غنای فرهنگی خود نقش خود را در هر زمینه‌ای به خوبی ایفا می‌کند و فعالیت بی وقفه اصناف مختلف رانندگان و شرکت‌ها که جزو کانون‌های کشوری نیز به شمار می‌روند، دلیل بر این ادعاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان نیز در این مراسم با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار داشت: همگان به خوبی می‌دانیم که حمل و نقل در همه صحنه‌های انقلاب از جمله جنگ تحمیلی و حمل کالا‌های اساسی از بنادر و مواردی از این قبیل به خوبی نقش آفرینی کرده است.

صفر صادقی راد به فعالیت‌های حمل و نقلی این اداره کل در طول سال اشاره کرد و افزود: استان همدان در سال ۱۳۹۸ به عنوان استان معین بارانداز زائران ۸ استان کشور انتخاب شد.

او با بیان اینکه در ارتباط با حمل کالا‌ها و نهاده‌های دامی از بنادر، استان همدان یکی از استان‌های پیشرو است، بیان کرد: کالا‌های اساسی بنادر جنوبی کشور با هماهنگی انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا و رانندگان وسائط نقلیه سنگین سراسر استان با ۱۶ هزار دستگاه کامیون به استان همدان حمل شده است.

مدیرکل راهداری استان همدان همچنین به فعالیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۶ مجتمع خدماتی رفاهی فعال و ۲۰ مجتمع خدماتی در حال احداث داریم و جزو استان‌هایی هستیم که بیشترین مجتمع‌های خدماتی رفاهی را در سطح استان دارا است.

صادقی راد یادآور شد: ۲ مجتمع خدماتی رفاهی دیگر نیز تا پایان سال در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

او در ادامه با تبریک فرا رسیدن یکم دی ماه روز راهداری نیز ابراز داشت: ایمن سازی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای از جمله اولویت‌های این اداره کل است که راهداران در این زمینه با تلاش شبانه روزی خود نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان، ایمن سازی گردنه اسدآباد یکی از محور‌های مهم استان را از جمله اقدامات مهم برشمرد و افزود: خوشبختانه امسال با ایجاد حفاظ میانی، روکش آسفالت، شانه سازی و انتقال روشنایی‌ها در این محور هیچگونه تصادفی گزارش نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از عوامل پلیس راه نیز به دعوت از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم از عوامل پلیس راه، کارکنان و فعالان حوزه حمل ونقل و راهداری استان همدان تجلیل شد.

در تقویم کشور ۲۶ آذر تا یکم دی ماه به نام هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.