شناسهٔ خبر: 102184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اعلام کرد:‌

افزایش ۴۳ درصدی نظارت بر شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر

نظارت و بازدید مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: نظارت و بازدید از شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر در استان کرمانشاه ۴۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، مهندس فریبرز کرمی به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار داشت: یکی از مهمترین و گسترده‌ترین بخش‌های حوزه حمل و نقل، بخش ایمنی و ترافیک است که تأثیر آن علاوه بر بخش حمل و نقل بار و مسافر در بخش‌های فرهنگ‌سازی و ایمنی کاربران جاده‌ای بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه در این راستا در ۱۱۴ مورد نظارت و بازدید از شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر با رشد ۴۳ درصدی انجام شده است عنوان کرد: همچنین از ۲۶ آذر سال گذشته تا ۲۶ آذر امسال ۷۰ مورد بازدید از مراکز معاینه فنی انجام شده که ۴۲.۸ درصد رشد داشته است و تعداد بازدیدهای دروازه‌ای ناوگان عمومی حمل و نقل نیز ۱۸۶ مورد بوده است.

کرمی گفت: فرهنگ‌سازی و ایمنی کاربران از وظایف حوزه ایمنی و ترافیک است که در این خصوص نسبت به ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان در ۱۴محور اقدام شده است.

وی افزود: همچنین به منظور افزایش ایمنی راکبان موتورسیکلت در سطح استان، بیش از ۴۷۶ کلاه ایمنی در جلسات حضوری در مناطقی که بیشترین راکبان موتورسیکلت در سطح استان را داشته‌اند، توزیع شده است که این اقدام نسبت به سال‌های گذشته ۶۶ درصد رشد داشته است.

کرمی عنوان کرد: جهت ارتقای ایمنی تردد ادوات کشاورزی و وانت‌بارهای متردد در محورهای استان نیز نسبت به نصب ۳۶۸ مورد شبرنگ ایمنی اقدام شده است که نسبت به سال‌های گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.