شناسهٔ خبر: 102253 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نجات بیمار در آب‌های دور توسط جستجو و نجات دریایی بندر چابهار

بندر چابهار معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ارائه خدمات مشاوره پزشکی در آب‌های دور با هماهنگی مرکز MRCC و نجات بیمار در ۹۰ مایلی بندر چابهار با اعزام شناور ناجی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، سید حسن ابراهیمی، معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ارائه خدمات مشاوره پزشکی در آب‌های دور با هماهنگی مرکز MRCC و نجات بیمار در ۹۰ مایلی بندر چابهار با اعزام شناور ناجی خبر داد و گفت: مرکز MRCC چابهار به محض دریافت درخواست کمک از سوی یک موتور لنج صیادی در آب‌های دور و اطلاع از بیماری عارضه درد شدید شکمی یکی از پرسنل این شناور، با ارائه خدمات مشاوره پزشکی از راه دور، بلافاصله نسبت به اعزام شناور ناجی جهت نجات جان بیمار اقدام کرد. 
معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: در این ماموریت طولانی دریایی و طی مسافت ۱۸۰ مایل، پرسنل شناور ناجی ۵ در فاصله ۹۰ مایلی، فرد مضطر را از موتورلنج دریافت  و به اسکله بندر شهید بهشتی منتقل کردند. بیمار با انجام اقدامات اولیه پزشکی توسط اورژانس مستقر در بندر به مرکز درمانی انتقال یافت.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، وی با بیان اینکه مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) به صورت ۲۴ ساعته آمادگی ارائه خدمات جستجو و نجات را دارد از دریانوردان خواست از طریق شماره تماس ۱۵۵۰ و همچنین از طریق بی سیم روی باندهای VHF  و HF  اقدام به اعلام اضطرار به مرکز MRCC  کنند.