شناسهٔ خبر: 102265 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبرداد:

۶ محور اصلی ارتباطی مازندران درحال چهارخطه شدن است

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه ۱۱ درصد تردد کشور در استان انجام می شود، گفت: شش مسیر اصلی و ورودی استان در حال چهارخطه شدن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مازندران)، سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران پیش ازظهر جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت گرامیداشت هفته حمل ونقل با اشاره به تلاش و ایثار رانندگان برای ترخیص کالاها در دوران جنگ و ایجاد آرامش عمومی اظهار داشت: در مازندران تمامی انواع حمل ونقل به شکل ترکیبی فعالیت دارد.

وی با اظهار اینکه سالانه ۷.۵ میلیون تن کالا در امیرآباد جابجا می‌شود، گفت: همچنین بندر نوشهر در حوزه تجاری خوب عمل می‌کند و بنادر استان پایلوت در حوزه غلات هستند.

وی با بیان اینکه راه آهن شمال تلفیقی از صنعت و طبیعت به شمار می‌رود، گفت: جاذبه‌های گردشگری فراوانی در حوزه ریلی شمال وجود دارد.

نظری با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه در استان افزود: تمامی راه‌های دو خطه و اصلی در حال چهارخطه شده است و تمامی محورهای ورودی شامل کندوان، هراز، سوادکوه، کیاسر در حال چهارخطه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران یادآور شد: محور بهشهر- امیرآباد، گلوگاه - دامغان، ساری - جویبار، سیمرغ - بابلسر و غیره نیز در حال چهارخطه شدن هستند.

وی به توسعه در صنعت هوایی اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش مازندران در تولید محصولات زراعی، جاذبه‌های گردشگری و غیره، پروازهای خوبی در مسیرهای هوایی استان شکل گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران یادآور شد: امروز فرودگاه رامسر نقش اساسی در حوزه گردشگری ایفا می‌کند و فرودگاه دشت ناز نیز در مسیر بین المللی شدن گام برداشته است و راه دسترسی فرودگاه ساری در دست تکمیل و بهره برداری است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۱ درصد تردد کشور در راه‌های مازندران انجام می‌شود از این رو توجه بیشتر به حوزه راه‌های استان ضروری است.

آیت الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این دیدار وجود 11 درصد حمل و نقل جاده ای کشور در استان را معنا دار دانست و گفت: مسؤولان کشور اگر با توجه به همین آمار برنامه ریزی کنند مسأله بسیار بزرگی است.

ایشان، مازندران را از حیث وجود راه آهن، دریا، جاده، فرودگاه و بنادر را استانی منحصر فرد در سطح کشور معرفی کرد و افزود: وجود چنین ظرفیت های بالایی می تواند زمینه ساز توسعه همه جانبه در سطح استان باشد.

امام جمعه ساری بر ضرورت بهره گیری از این ظرفیت های عظیم در جهت توسعه گردشگری مدرن با رعایت مسائل فرهنگی در استان تأکید کرد و گفت: باید از این ظرفیت در جهت تقویت و توسعه گردشگری ضابطه مند به جای گردشگری بی حساب و کتاب و بی برنامه استفاده مناسب شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امکانات حوزه راه و جاده استان تنها پاسخگوی نیاز جمعیت این استان است، تصریح کرد: با توجه به این که مقسد گردشگری میلیون ها مسافر در طول سال مازندران است ضروری است به جاده و راه های استان نگاه ملی شود.

ایشان با تأکید براین که امروز نیازمند توسعه در تراز انقلاب اسلامی و ملت ایران در بخش های مختلف هستیم، خاطرنشان کرد: به طور حتم تقویت راه ها و جاده های مواصلاتی بسترساز توسعه همه جانبه در استان خواهد بود.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به این که می توان از ظرفیت دریا، هوا و راه آهن در جهت کاهش بار ترافیکی در این استان بهره گرفت، ادامه داد: در این خصوص باید حمل و نقل دریایی و ریلی بیشتر تقویت و توسعه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در حوزه ریلی و توسعه قطارهای پرسرعت هنوز تا رسیدن به وضع مطلوب بسیار فاصله داریم، خاطرنشان کرد: با توجه به مصرف 90 میلیون لیتر بنزین در روز و همچنین آلودگی و هدر رفت سرمایه در حوزه جاده ای، می توان با تقویت و توسعه قطارهای پرسرعت بسیاری از مشکلات این حوزه را کاهش داد.

ایشان در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به راه های روستایی تأکید کرد و گفت: با توجه به رویکرد دولت جدید در توسعه روستاها، تقویت راه های روستایی و بازسازی این راه ها با توجه به رانشی بودن و همچنین تخریب های صورت گرفته در این بخش به وسطه سایر دستگاه های اجرایی از جمله مهم ترین مطالبات مردم روستاهای استان است.

آیت الله محمدی لائینی، حمل و نقل را بزرگترین گام در توسعه و پیشرفت یک کشور دانست و افزود: حمل و نقل نیز ترکیبی از راه و وسیله نقلیه است و در این خصوص راه ها و وسائل نقلیه نیز با به سمت مدرن شدن حرکت کنند.