شناسهٔ خبر: 102333 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

اجرای برنامه های فرهنگی هنری با اعتبار ۲۷۹ میلیون تومان در مناطق حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان

مهندس مهدیار.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ویژه برنامه متنوع فرهنگی و هنری با اعتبار افزون بر ۲۷۹ میلیون تومان از محل اعتبارات وزارت کشور به منظور ارتقای سطح فرهنگی و افزایش هم افزایی کودکان و نوجوان ساکن محلات حاشیه شهرهای  زابل و زاهدان در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ابوالفضل مهدیار معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ویژه برنامه متنوع فرهنگی و هنری با اعتبار افزون بر ۲۷۹ میلیون تومان از محل اعتبارات وزارت کشور به منظور ارتقای سطح فرهنگی و افزایش هم افزایی کودکان و نوجوان ساکن محلات حاشیه شهرهای زابل و زاهدان در حال اجراست.

وی اظهار داشت: این اقدام بر اساس توافق سه جانبه بین وزارت کشور، شرکت باز آفرینی شهری و حوزه هنری در مناطق حاشیه شهرهای استان مورد توجه قرار گرفته است.
مهدیار ادامه داد: هنرهای نمایشی نظیر تئاتر، تهیه مستند و تدوین کتاب هویت محلات از شاخص ترین برنامه ها فرهنگی و هنری در حال اجرا در مناطق حاشیه شهرهای زاهدان و زابل بشمار می روند که اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری بر حسن اجرای آنها نظارت دارد.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: رشد و توسعه فرهنگی، توانمندسازی مناطق حاشیه شهر و افزایش نشاط اجتماعی سبب کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر می شود.
مهدیار سرمایه اجتماعی را مهمترین عنصر در طرح بازآفرینی شهری عنوان کرد و تصریح کرد: تقویت سرمایه اجتماعی در ابعاد مختلف فرهنگی و آموزشی با هدف ارتقای آگاهی عمومی و مصون سازی افراد جامعه در مواجه با جرایم و آسیب‌ها راه گشای بسیاری از معضلات اجتماعی در مناطق حاشیه شهرهاست.