شناسهٔ خبر: 102353 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری؛

آیین تجلیل از راهداران و رانندگان استان کرمانشاه

آیین تجلیل - کرمانشاه مراسم تجلیل از راهداران و فعالان عرصه حمل و نقل به مناسبت هفته"حمل و نقل، رانندگان و راهداری" با حضور استاندار، معاون عمرانی، فرماندارکرمانشاه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه و دیگری مسولین استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)، فریبرز کرمی در ابتدای این مراسم که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با برگزاری این مراسم تلاش کردیم تا گوشه ای از خدمات فعالان حمل و نقل، رانندگان و راهداران استان را گرامی بداریم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به بسیج عمومی کامیون داران در دوران دفاع مقدس و لبیک به فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: در آن ایام صحنه های بی بدیل، کم نظیر و تاریخی از ایثارگری، فداکاری و تلاش شبانه روزی به ثبت رسید و در واقع گرفتاری کشور رفع و در تاریخ ماندگار شد و مردم به نیکی از این اقدامات یاد می کنند.

کرمی گفت: راهداران نقش مهمی در فرآیندهای توسعه ای برعهده دارند و در واقع حمل و نقل یکی از بخش زیربنایی اقتصاد در کشور است و گزارشی از اقدامات صورت گرفته از آذرماه ۱۳۹۹ تا آذر ۱۴۰۰ را برای حاضرین ارائه داد.

کرمی افزود: تلاش های خالصانه سفیران آرامش در جاده ها و رانندگان بی ادعا، زحمتکش و صبور در این عرصه و بویژه در توسعه و پیشرفت کشور تشکر می کنم وامیدوارم که با تلاش همکاران حمل و نقل و راهداری شاهد توسعه و پیشرفت حمل و نقل استان کرمانشاه باشیم.

در ادامه این مراسم استاندار کرمانشاه گفت:

راه‌های کرمانشاه به‌ ارزش ۵۰هزار میلیارد تومان زیرساخت‌ مهم توسعه است

بازوند ضمن تبریک این هفته به همه راهداران و رانندگان که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند، افزود: راهداران در کنار پلیس با تلاش‌ شبانه‌روزی از راه‌های استان همانند بچه خود مراقبت می‌کنند و تعصب خاص و ویژه‌ای در این زمینه دارند که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه راهداران در برف و کولاک در جاده‌های استان مستقر هستند تا مردم و مسافران آزاری نببینند و دچار مشکل نشوند، گفت: ارزش راه‌های کل کشور به هزار هزار میلیارد تومان می‌رسد و ما شاهد بودیم که راهداران برای اینکه آسیبی به این سرمایه ملی وارد نشود چقدر روی این موضوع حساسیت به خرج می‌دهند.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه نقش رانندگان را در لبیک به فرمان امام راحل مبنی بر ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات در گذشته بی‌نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: امروز هم رانندگان باوجود همه تحریم‌ها و مشکلات زیرساختی که در جاده‌های کشور و استان وجود دارد، جان و سرمایه خود را برای شکوفایی اقتصادی و ارزآوری کشور به میدان آورده‌اند اما کمتر از آنها اسمی برده می‌شود.

بازوند با اشاره به اینکه رانندگان انتظار دارند وقتی جان خود را در این مسیر قرار داده‌اند باید زیرساخت راه‌های استان هم مطلوب باشد گفت: صادرات و ارزآوری منجر به رونق تولید و افزایش ارزش پول می‌شود که یک موضوع ملی است و اعتبارات آن هم باید ملی باشد و رانندگان هم انتظار دارند زیرساخت‌های جاده‌ای استان چه با اعتیارات ملی و چه استانی تکمیل شود که توقع به جا و حقی است.

استاندار کرمانشاه میزان صادرات به عراق را ۹۷ درصد و میزان واردات از عراق را تنها سه درصد عنوان کرد و اظهار داشت: با این میزان از صادرات و واردات مرزهای استان کرمانشاه شکننده است و هر لحضه ممکن است طرف عراقی صادرات برخی از کالاهای ما را ممنوع کند که با این شرایط رانندگان ما هم با مشکلاتی در مرزها مواجه می‌شوند.

وی در پایان حمل یکسره کالا به مقصد در عراق را یکی از مهمترین اقدامات انجام شده برای کاهش مشکلات رانندگان دانست و گفت: حل این مشکل نیاز به دیپلماسی دارد که رایزنی‌های لازم با وزارت امور خارجه صورت گرفته تا بتوانیم در آینده امکان حمل یکسره کالا به عراق را میسر کنیم.

در این مراسم تعدادی از روسای انجمن های صنفی با ایراد سخن مشکلات موجود در صنف خود را بیان کردند و از راهداران و رانندگان در بخش های مختلف با اهدا لوحی تقدیر و قدردانی شد.