شناسهٔ خبر: 102429 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان همدان:

رفع نقاط دارای تصادف همدان نیازمند ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار است

مسعود رستمی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده ای همدان گفت: هم اکنون رفع نقاط دارای تصادف همدان نیازمند ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، مسعود رستمی به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در جمع خبرنگاران استان همدان با بیان اینکه ۱۱۶ نقطه حادثه‌خیز در استان آشکارسازی و ایمن‌سازی شده است، گفت: ۶۵ نقطه حادثه‌خیز استان رفع شده و تا به امروز هفت نقطه به طور کامل برطرف شده است.

وی با اشاره به بررسی ۸۶ نقطه پیشنهادی به عنوان نقطه حادثه‌خیز در استان، تصریح کرد: این نقاط با همکاری پلیس شناسایی و بررسی شده است.

رستمی با بیان اینکه پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد، بیان کرد: برف‌روبی جاده‌های استان با ماسه و نمک می‌تواند به بافت جاده‌ها آسیب بزند که اگر رانندگان برای وسایل نقلیه خود از زنجیر چرخ استفاده کنند استفاده از ماسه و نمک کاهش خواهد یافت.

معاون راهداری استان همدان تاکید کرد: سالانه ۱۰ هزار تن نمک و ۸۰ هزار تن ماسه در جاده‌های استان همدان خریداری و ذخیره می‌شود.

این مسئول در ادامه به بحث راهداری زمستانی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: ۳۴ راهدار خانه با ۵۳۲ نیروی انسانی به شکل شیفتی در حال آماده باش کامل هستند.

رستمی تصریح کرد: ۳۱۲ دستگاه از ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری در طرح زمستانی امسال به مردم خدمات رسانی خواهند کرد.