شناسهٔ خبر: 102431 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

۱۵ مجتمع خدماتی رفاهی در استان همدان در حال احداث است

نشست خبری صادقی راد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: ‌هم اکنون ۱۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان همدان در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی (همدان)، صفر صادقی‌راد به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در جمع اصحاب رسانه استان با بیان اینکه ۳۸ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در حال بهره‌برداری است، گفت: ۲۰ مجتمع نیز در استان در حال استعلام است.

وی افزود: دو مجتمع هم تا پایان امسال و چهار مجتمع نیز در سال آینده در استان احداث خواهند شد.

صادقی راد در ادامه به بازدیدهای انجام شده از این مجتمع ها اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۶۵ مورد بازدید از مجتمع‌های بین راهی در سال جاری انجام شده و موارد تخلف نیز به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در ادامه از صدور ۴۲ هزار و ۳۹۰ برگه معاینه فنی از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه در استان خبر داد و یادآور شد: ۵۱ هزار و ۱۴۶ مورد معاینه فنی نیز در هشت ماه ابتدایی امسال در استان انجام شده است.

صادقی راد در ادامه با اشاره به ترددهای انجام شده نیز تصریح کرد: ۱۲۸ میلیون تردد در هشت ماه امسال ثبت شده که در سال گذشته ۱۱۹ میلیون تردد بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ میلیون وسیله نقلیه به استان وارد و به همان میزان از استان خارج شده‌اند که نسبت به سال قبل چهار درصد افزایش یافته است، یادآور شد: ۶۶ سامانه کنترل سرعت در استان وجود دارد که ۳۳ سامانه نیز اضافه خواهد شد.

این مسئول با اشاره به فعالیت ۷۶ دستگاه تردد شمار و ۳۷۰ سامانه راه‌یاب ماهواره‌ای در استان، اظهار داشت: چهار سامانه توزین در حال حرکت در استان فعال و ۲۴۰ خط تلفن ۱۴۱ در استان پاسخگوی مردم است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ۱۵ کیلومتر نصب حفاظ و ۱۳ کیلومتر روشنایی در جاده‌ها انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه تلاش بر این بوده با وجود محدودیت اعتبارات استانی، حداقل اقدامات در جاده‌ها انجام شود، گفت: دو هزار و ۲۸۳ کیلومتر آزادسازی حریم در استان انجام شده است.

صادقی‌راد در ادامه خصوص سرقت تجهیزات جاده‌ای نیز گفت: با این وجود تلاش ما بر این است که حداقل تجهیزات در جاده‌ها فراهم شود.