شناسهٔ خبر: 102494 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری:

بارنامه های کاغذی به زودی در کشور حذف می شوند

گرامیداشت روز راهدار در قزوین مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از حذف بارنامه کاغذی در بخش حمل و نقل جاده ای کالا خبر داد و گفت:این اقدام در راستای قانون مبارزه با قاچاق کالا به زودی با همکاری پلیس در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، حسین متولی حبیبی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری که در  استان قزوین برگزار شد، گفت: در حال حاضر تمام زیرساخت های مورد نیاز برای صدور بارنامه الکترونیکی در کشور فراهم شده و تحقق آن نیازمند همکاری پلیس، شرکت های حمل و نقل و تشکل های صنفی این بخش است.

وی اضافه کرد:با این کار که تحولی در فرایند مدیریت حمل و نقل کالا خواهد بود گردش کار دریافت و حمل و نقل کالا با سهولت و شفافیت بیشتری انجام خواهد شد.

متولی با تاکید بر اهمیت و جایگاه حمل و نقل در توسعه کشور ادامه داد:هشت و نیم درصد تولید ناخالص ملی در کشور سهم بخش حمل ونقل است و این صنعت تاثیر بسیار زیادی  بر روی مسایل اقتصادی و اجتماعی دارد.

وی با تبریک ایام هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: اگر حمل و نقل را سرمایه ای برای کشور بدانیم راهداران و رانندگان سربازان حفظ این سرمایه ها هستند.

این مسئول در ادامه به ارایه گزارشی از وضعیت جابجایی کالا و مسافر و راهداری پرداخت و اظهار داشت: سالانه ۱۰۰ میلیون مسافر و ۵۰۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر و کالا در کشور جابه‌جا می شوند که سهم استان قزوین از سیمای حمل و نقل جاده ای ۳ درصد است که این عدد با وجود نبود پایانه های مرزی و بنادر عدد بسیار خوبی محسوب می شود.

متولی افزود:در حوزه راه‌ها ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات راهداری به همراه ۱۲ هزار راهدار نگه‌داری و ایمن سازی راه‌ها را بر عهده دارند و با وجود ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده شبکه عظیمی از دسترسی ها را داریم.