شناسهٔ خبر: 102507 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

اخذ اجازه برقراری پروازهای اروپا توسط چند ایرلاین کشور/ نصب رادار پیشرفته MSSR مد S در تهران و شیراز

افتتاح رادار کوشک بزم با حضور وزیر راه و شهرسازی اخذ اجازه برقراری پروازهای اروپا توسط چند ایرلاین کشور و نصب رادار پیشرفته MSSR مد S در تهران و شیرازاهم اخبار در حوزه هوایی در هفته‌ گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته‌ای که گذشت در حوزه هوایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

هوانوردی روزنه توسعه کشور است

در جهان کشوری را پیدا نمی‌کنید که راه توسعه را پیموده باشد، اما حمل‌و‌نقل هوایی را مورد توجه قرار نداده باشد. هوانوردی یک روزنه اصلی توسعه کشورهای پیشرفته بوده است. همه شقوق حمل‌ونقل از اهمیت برخوردارند و مزیت‌های خاص خود را دارند و کشورها در جهت توسعه از آن‌ها استفاده می کنند، اما یکی از مزیت‌های حمل‌ونقل هوایی این است که این مد حمل‌ونقلی به زیرساخت‌های کمتری برای سودآوری و ارتباط با جهان نیاز دارد. 

توسعه حمل ونقل هوایی با ایجاد فرودگاه‌های کوچک امکان پذیر است

کارشناس صنايع هوایی و فضایی گفت: با حضور شرکت های خصوصی و ایجاد فرودگاه های کوچک می توان ناوگان حمل و نقل هوایی را توسعه داد.

لزوم توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل با بهره‌مندی از شرکت‌های سازنده داخلی

کارشناس صنایع هوایی و فضایی گفت: با بهره‌مندی از شرکت‌های سازنده داخلی می‌توان تاثیر تحریم‌ها را کم کرد.

پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد، یکی از پروژه‌های ماندگار و الگو در کشور خواهد بود

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار داشت: پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد از لحاظ کیفی و طول عمر مفید یکی از پروژه‌های ماندگار و الگو در کشور خواهد بود.

رشد ۷۸ درصدی اعزام و پذيرش مسافران هوايی در آبان ماه

رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران از رشد ۷۸ درصدی اعزام و پذيرش مسافر و بار و افزايش ۱۹ درصدی نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکيت شرکت فرودگاه‌ها در آبان ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

اخذ اجازه برقراری پروازهای اروپا توسط چند ایرلاین کشور

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از اخذ اجازه برقراری پروازهای اروپا توسط چند ایرلاین کشور خبر داد.

 نصب رادار پیشرفته MSSR مد S در تهران و شیراز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سرعت بازگشت پروازهای داخلی ایران به وضعیت عادی، بیش از میانگین جهانی است.

تداوم رشد جابه‌جایی بار هوایی در کشور

گزارش عملکرد فرودگاه‌های کشور در ماه مهر سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد، پروازهای فرودگاه‌های کشور نسبت به ماه پیش از آن و سال گذشته افزایش یافته است.