شناسهٔ خبر: 102612 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راه و حریم راهداری استان خبر داد:

بازسازی و نوسازی تابلوهای علائم محور‌های مواصلاتی در مازندران

مازندران - تابلو رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از نوسازی و بازسازی تابلو و علائم ایمنی در محور‌های مواصلاتی استان در ۹ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پاتیگلاه خبری وزارت راه و شهر سازی ( مازندران ) محسن یمینی اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح ایمنی و سهولت تردد وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان بازسازی ، نوسازی و تعمیر ۳هزار و۷۰۰ عدد تابلوی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر ، تهیه و نصب تابلو اطلاعاتی به میزان ۷۰ متر مربع و پاکسازی و شستشوی ۲۳۴۰۰ عدد انواع تابلو ی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر طی ۹ ماهه اول امسال توسط اکیپ‌های راهداری انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اهم تلاش‌های این حوزه صرف نگهداری و تامین ایمنی عبور و مرور راه‌ها به منظور حفظ و بهره برداری بهینه از سرمایه گذاری‌های انجام شده در این بخش میشود، افزود: با توجه به رویکرد صرفه جویی و نیز استفاده بهینه از علائم عمودی راه ، این اداره کل در طی سالهای گذشته تعمیر و بازسازی علائم فرسوده و قابل استفاده را در دستور کار خود قرار داد.

 یمینی در ادامه از آشکارسازی نقاط پرتصادف به‌عنوان یکی از روش‌های کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی تردد یادکرد و افزود : با عنایت به شناسایی نقاط پرحادثه استان از سنوات گذشته اقدامات مؤثری در خصوص رفع این نقاط صورت گرفته که به‌عنوان یک اقدام کم‌هزینه ، زودبازده ، توانسته در جهت کاهش تصادفات و سوانح رانندگی نقش بسیار مؤثری ایفا کند.

وی در مورد تبعات ناشي از تصادفات و تلفات جاده اي خاطر نشان ساخت : بايد با بررسي همه جوانبه و دسترسي به اطلاعات درست از شرايط موجود در جهت افزايش ايمني محورها گام برداريم و با تمام توان در جهت افزايش ارتقاء ايمني جاده هاي مازندران تلاش نماییم .

وي ادامه داد : اين اداره كل اقدامات وسيعي را در خصوص آشكار سازي نقاط پر حادثه بصورت زودبازه در قالب نصب علائم و تابلوهاي فسفري ، نصب جداكننده هاي مياني انجام داده است.

 یمینی آموزش و فرهنگ سازي را از جمله عوامل موثر در جهت كاهش تصادفات نام برد و خاطر نشان ساخت : مي توان با بكار گيري تمهيدات مهندسي كنترل و نظارت _ تبليغات كافي _ اطلاع رساني عمومي _ آموزش فراگير _ راهنمايي و ارشاد و بعضا تاديب خاطيان گامي به سوي ارتقاء‌ و اعتلاي فرهنگ ايمني و به تبع آن كاهش سوانح رانندگي برداريم.