شناسهٔ خبر: 102671 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس پلیس راه خوزستان:

محل حادثه تصادف محور خرمشهر-اهواز ایمنی لازم جاده‌ای را داشت

سرهنگ دولتشاهی رئیس پلیس راه رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه محل حادثه تصادف روز گذشته در محور خرمشهر-اهواز ایمنی لازم را داشت، گفت: این محور استانداردهای لازم ایمنی برای یک جاده دو خطه را دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، سرهنگ رضا دولتشاهی در ششمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه ای با حضور استاندار که چندی پیش برگزار شد، تمامی گزارش های لازم در خصوص محور خرمشهر-اهواز و لزوم اجرای پروژه چهارخطه آن را ارائه دادیم.

وی با بیان اینکه در حادثه روز گذشته علت اصلی تصادف، انحراف به چپ خودروی ایسوزو بود، افزود: در نقطه ای که حادثه رخ داد، هیچ مشکلی درخصوص ایمنی وجود ندارد که بخواهیم جاده را به عنوان مقصر اعلام کنیم.

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره برخوداری  محور خرمشهر-اهواز از خط کشی، علائم هشدار دهنده و شیب و شیروانی، بیان کرد: این جاده به لحاظ میزان تردد، تنها در ساعاتی از روز و همزمان با تغییر شیفت کاری کارکنان شرکت های حاشیه محور، پرتردد خواهد شد اما در مجموع یکی از خلوت ترین جاده های استان است.

سرهنگ دولتشاهی ادامه داد: حساسیت این جاده به دلیل تردد زائران اربعین حسینی(ع) و کاروان های راهیان نور است و با پایان اپیدمی کرونا و افزایش تردد در دو بازه زمانی اربعین و راهیان نور، همچون سال های گذشته شاهد بروز تصادفات بیشتر در این محور خواهیم بود به همین دلیل دو بانده کردن آن باید هرچه سریع تر اجرایی شود.

وی تصریح کرد: با روند در پیش گرفته شده برای تأمین اعتبار پروژه چهارخطه کردن محور خرمشهر-اهواز، تکمیل این پروژه تا چندسال آینده غیرممکن خواهد بود.

رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: منطقه آزاد اروند سند رسمی برای سهم خود در اجرای پروژه چهارخطه کردن محور خرمشهر-اهواز امضا کرده است و علاوه بر این تمامی شرکت های واقع در حاشیه این جاده می توانند به عنوان مسئولیت اجتماعی، به ساخت آن کمک کنند.