شناسهٔ خبر: 102693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

ثبت نام بیش از ۵۰هزار یزدی در سامانه طرح نهضت ملی مسکن

DSC_5449.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت:تاکنون بیش از ۵۰هزاریزدی در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد) یزد،رضا یادگاری در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان یزد که با حضور مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور و مدیران آزمایشگاههای ۱۲استان همجوار یزد برگزار شد خاطرنشان کرد: براساس سرشماری سال۱۳۹۵ حدود۲۵درصد خانوارهای یزد فاقد مسکن ملکی می باشند که این عدد نسبت به سرشماری سال۷۵رشدی ۲۰درصدی داشته است.

وی ادامه داد: براساس برآوردها در استان یزد۱۱۴هزار خانوار یزدی فاقد مسکن ملکی می باشند که از این تعداد۱۰۴هزار خانوار در مناطق شهری ساکن هستند.

یادگاری با اشاره به اینکه تاکنون حدود۵۰هزار یزدی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند اظهار داشت: براساس تجربه ثبت نام های قبلی مسکن، پیش بینی می شود تنها حدود۵۰درصد این افراد واجد شرایط باشند که اداره مسکن وشهرسازی خود مکلف به تعیین زمین وساخت مسکن برای این تعداد افراد واجد شرایط می داند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در ادامه با بیان اینکه طول عمر مفید ساختمان در ایران حدود۳۵سال است که در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار کم است ابراز داشت: نقش آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این زمینه بسیار مهم و تاثیر گذار است که باید با بررسی ها و کنترل کیفیت مصالح در این زمینه موثر باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه وضعیت ایمنی بسیاری از ساختمانهای شهرهای کشور به هیچ عنوان مناسب نیست و باید امیدوار بود زلزله ای در این مناطق به وقوع نپیوندد که به طور حتم خسارات فراوانی را به دنبال خواهد داشت که در این زمینه نیز آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک باید نقش فعال تری ایفا کند.