شناسهٔ خبر: 102744 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

بهسازی محور اهواز –خرمشهر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/جابجایی بیش از ۲۴ میلیون تن کالا از مبدا بندرعباس 

خط کشی.jpeg نیاز یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی برای بهسازی محور اهواز-خرمشهر، ساخت راه‌های روستایی با اولویت روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار و جابجایی بیش از ۲۴ میلیون تن کالا از مبدا بندرعباس از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

آغاز عملیات اجرایی سایت ۵۶۰ هکتاری نهضت ملی مسکن قم

وزیر راه و شهرسازی به منظور آغاز عملیات اجرایی سایت ۵۶۰ هکتاری نهضت ملی مسکن با امکان احداث ۴۱ هزار واحد مسکونی و بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی و حمل ونقلی به استان قم سفر می‌کند.

آمادگی تمامی راهدارخانه‌ها برای ارائه خدمات به شرکت‌کنندگان در مراسم دومین سالگرد شهید سلیمانی 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: همزمان با هفته مقاومت تمامی ظرفیت راهدارخانه ها و مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در سطح راه های کشور آماده ارائه خدمات مناسب و مطلوب به زائران و شرکت کنندگان در مراسم دومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی هستند.

ضرورت سرعت دادن به اجرای طرح‌های زیربنایی در حوزه راه و مسکن 

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی در جلسه هماهنگی اقتصادی دولت گزارشی را ارائه کردند.

سالیانه ۶۰هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راه‌ها مورد نیاز است 

مدیرکل نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: بر اساس استاندارد جهانی ۶۰ هزار میلیارد تومان برای نگهداری سالیانه از راه‌های کشور نیاز است.

فعالیت شبانه‌روزی ۲۸۲ راهدار و ۱۷۷ دستگاه ماشین‌آلات در بارش برف اخیر اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل، از فعالیت شبانه‌روزی ۲۸۲ راهدار و ۱۷۷ دستگاه ماشین‌آلات در محورهای مواصلاتی استان به‌دنبال بارش برف اخیر خبر داد.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از مرز ماهیرود

استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، فرماندار و امام جمعه سربیشه و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع و مدیران کل دستگاه های اجرایی از مرز ماهیرود بازید کردند.

ضرورت توجه بیشتر به موضوع نگهداری راه های روستایی کشور 

در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان خراسان جنوبی، بر لزوم توجه مضاعف به موضوع نگهداری راه های روستایی کشور تاکید شد.

شان و جایگاه اصلی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ، یک سازمان نظارتی و حاکمیتی است 

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از حفظ شاکله این شرکت و نقش اساسی آن در عمران و پایش پروژه‌های عمرانی کشور خبر داد.

تردد در همه محورهای استان البرز برقرار است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز بیشترین بارش برف را مربوط به محورهای طالقان، چالوس و روستاهای اطراف آن بیان کرد.

افزایش ۱۳۹ درصدی فروش بلیت اینترنتی در استان 

مهدی گرجی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای از افزایش ۱۳۹ درصدی فروش بلیت اینترنتی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

بهسازی محور اهواز –خرمشهر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد 

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای احداث باند جدید محور اهواز به خرمشهر به منظور چهارخطه شدن، حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وزیر راه و شهرسازی از پروژه توسعه حرم امامین جوادین در کاظمین بازدید کرد+فیلم 

وزیر راه و شهرسازی کشورمان که به دعوت همتای عراقی اش به عراق رفته است، صبح امروز از پروژه عمرانی و توسعه حرم امامین جوادین در شهر کاظمین بازدید کرد.

جلسه هم‌اندیشی مدیران استانی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک امروز برگزار شد 

با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، جلسه هم‌اندیشی مدیران استانی (مرکز و جنوب) شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک امروز در استان یزد برگزار شد.

ساخت راه‌های روستایی با اولویت روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار

معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، توسعه روستاها را در گروه آسفالت و قابل تردد شدن راه‌ها و مسیرهای روستایی اعلام کرد.

باز بودن تمامی راه‌های اصلی آذربایجان غربی باوجود بارش برف و کولاک

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به بارش برف اخیر، از باز بودن همه راه‌های اصلی و بین شهری استان خبر داد.

متحول شدن صنعت حمل و نقل با خرید تضمینی دولت از تولیدکنندگان 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:مدیریت دولت و بهره گیری از توان بخش خصوصی در کنار حمایت از تولید برای تحقق اهداف حمل و نقل کارآمد راهگشا خواهد بود.

جابجایی بیش از ۲۴ میلیون تن کالا از مبدا بندرعباس 

قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:‌ در هشت ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۴ میلیون تن کالا از مبدا بندرعباس توسط ناوگان باری حمل و نقل جاده ای جابه جا شد.

۱۷۸۶ پروژه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به بهره‌برداری رسید 

در هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری تعداد ۱۷۸۶ پروژه با اعتباری قریب به ۲۷ هزار میلیارد ریال توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به بهره برداری رسید.