شناسهٔ خبر: 102786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

 پیشرفت ۸۵ درصدی احداث کمربندی خمینی شهر- جهادآباد

بهزاد شاهسوندی-اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه احداث کمربندی خمینی شهر- جهادآباد با اعتبار هزینه شده ۲۷۷ میلیارد ریال خبر داد.

 بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص آخرین وضعیت پروژه احداث کمربندی خمینی شهر- جهادآباد اظهار کرد: با توجه به وجود پالایشگاه پتروشیمی، نیروگاه و شهرک صنعتی، احداث کمربندی از سمت خمینی‌شهر به سمت شاهین‌شهر در سال ۱۳۹۸ در دستور کار قرار گرفت.  

 وی با بیان اینکه این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر است اذعان داشت: در حال حاضر بیش از ۲۰ کیلومتر آن انجام و به بهره‌برداری رسیده، و ۱۰ کیلومتر دیگر در دست اجرا است.   

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از مزایای این پروژه به روان شدن ترافیک و خارج شدن کمربندی خمینی شهر ازترافیک بین شهری اشاره کرد و گفت: به لطف خدا با تکمیل این پروژه مباحثی همچون تصادفات رخ به رخ و نقاط حادثه خیز مرتفع می‌شود.  

 وی با بیان اینکه پروژه احداث کمربندی خمینی شهر- جهادآباد دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است توضیح داد: عملیات خاکبرداری و خاکریزی این محور تکمیل شده و تا کنون ۱۱ هزار و ۵۲۰ مترمکعب زیراساس و اساس، ۴۴۵ مترمکعب بتن ریزی، هفت تن آرماتوربندی و بیش از ۳۱ هزار تن آسفالت گرم برای این پروژه به کار رفته است.  

 شاهسوندی اعتبار هزینه شده برای احداث کمربندی خمینی شهر- جهادآباد را ۲۷۷ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار و منابع لازم، به لطف خدا تا سال ۱۴۰۲ این پروژه تکمیل و تقدیم مردم عزیز می‌شود.