شناسهٔ خبر: 102842 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور پیگیری طرح های راه و شهرسازی صورت پذیرفت؛

جلسه هم اندیشی رفع مشکلات توسعه‌ای شهرستان‌های جرقویه و ورزنه

جلسه هم اندیشی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با فرمانداران و شهرداران جرقویه و ورزنه- اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به منظور بررسی مسائل و مشکلات فرا روی توسعه پایدار شهرستان های جرقویه و ورزنه و پیگیری طرح‌های حوزه راه و شهرسازی، با فرمانداران و  شهرداران این شهرستان‌ها دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ نشست هم اندیشی علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به منظور بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌ها و طرح‌های راه و شهرسازی با فرمانداران و شهرداران جرقویه و ورزنه برگزار شد.  

در این جلسه که به میزبانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تشکیل شد، طرح‌های عمرانی و اجرایی حوزه راه و شهرسازی این شهرستان‌ها و روند اعتباری طرح‌های در دست اجرا مورد بررسی قرارگرفت و جهت رفع موانع، راهکارهایی ارائه شد.    

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان هدف از این نشست مشترک را تعامل و همکاری به منظور رفع مشکلات راه و شهرسازی این دو شهرستان عنوان کرد و گفت: ایجاد توسعه پایدار و استفاده از ظرفیت‌های ویژه شهرستان‌های جرقویه و ورزنه مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و همکاری همه نهادهای ذیربط است.   

وی با بیان اینکه عدم تامین منابع مالی یکی از دلایل اصلی افزایش مدت اجرای پروژه‌ها قلمداد می شود، تاکید کرد: هدف ما اجرای پروژه‌هایی با کیفیت و به سرانجام رساندن آن است لذا اینکه پروژه‌ای تعریف شود و بعد به دلایل کمبود منابع مالی، نیمه تمام رها شده و مسکوت بماند پذیرفتنی نیست.  

قاری‌قرآن تصریح کرد:  در راستای ارتقاء سطح رضایت مردم،   تعریف پروژه‌ها می‌بایست به شیوه ای باشد که طرحی بدون تامین اعتبار آغاز نشود و تمرکز بر اتمام پروژه‌های اولویت دار باشد تا شاهد تبعات اجتماعی عدم اجرای پروژه‌ها نباشیم. لذا در شهرستان‌ها ابتدا براساس مسائل و مشکلات موجود، اولویت بندی صورت پذیرد و پس از تامین اعتبار پروژه راه‌اندازی شود.  

گفتنی است: در این جلسه مباحثی پیرامون پروژه‌های محور اژیه-ورزنه، محور ندوشن- ورزنه، تامین اراضی، الحاق زمین، تامین اعتبار برای پروژه‌های راهسازی این شهرستان‌ها، طرح‌های تفصیلی و... مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.