شناسهٔ خبر: 102923 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس عنوان کرد:

۲۸۴۳ كيلومتر برفروبي در روز دوم بارش‌ها

برف روبی محور های فارس عليرضا سیاهپور مدیر كل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس از آمادگي و‌حضور كامل بخش راهداري براي سامانه بارشی اخیر در استان خبر داد و گفت : تردد در کلیه محورهای استان بصورت ایمن و روان برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از فارس عليرضا سیاهپور مدیر كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي فارس اظهار کرد: در روز دوم بارش هاي زمستاني پنجشنبه ۹ دي ماه در ۹شهرستان شاهد بارش برف بوديم و در ۲۴شهرستان بارش رحمت الهي به صورت باران بود.

وي ادامه داد: بر اساس الگوهاي هواشناسي و پيش بيني بارش ها ، استقرار نيروها از قبل صورت گرفته و براي ارايه خدمات مطلوب به كاربران جاده اي استان و ايجاد تردد ايمن و روان بیش از ۷۰۰ راهدار مجرب در عمليات راهداري زمستاني روز دوم بارش ها به كمك ۴۳۰ دستگاه ماشين آلات سبک ، نیمه سنگین و سنگین راهداري فعاليت كردند.

مدیر کل راهداري فارس تأكيد كرد: ديروز (پنجشنبه ۹ دی ماه) در ۲۸۴۳ کیلومتر(باند) از راه هاي استان عمليات برفروبي انجام شده و براي جلوگيري از يخ زدگي و برقرار ماندن تردد در محورهاي مورد نياز عملیات شن و نمک پاشی با ۱۷۷۵ تن شن و نمك بر روي سطح راه ها اجرا شد.

وی با تأكيد بر پرهيز از سفرهاي غير ضروري و هم چنین لزوم داشتن زنجیر چرخ و رعایت توصیه های ترافیکی و مقررات رانندگی در بارش های آتی اشاره كرد: در ۴۶ مقطع كوهستاني ريزش برداري از سطح راه صورت گرفته و تا پايان كامل بارش ها اكيپ هاي راهداري زمستاني استان بصورت شبانه روزي در سطح راه ها به مردم ارايه خدمت مي كنند.

وي در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات راهداران استان فارس ، در خصوص كمك رساني به خودروهاي نیازمند کمک عنوان كرد: به ۲۰۵ خودروي نيازمند كمك ، امداد رساني صورت گرفته و همچنين ۲۳نفر مسافر در راه مانده در راهدارخانه های استان اسكان داده شده است.

شايان ذكر است عملیات راهداری زمستانی جاری در فارس با ۵۲ راهدار خانه ثابت و ۶ راهدار خانه سیار، ۷۴ اکیپ و ۱۳۵ گشت ثابت و سیار راهداری به کمک بیش از ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب و بهره گیری از بیش از ۷۰۰ راهدار مجرب در۶ هزار و ۴۰۰کیلومتر از راه های استان که نیاز به عملیات برفروبی و یخ زدایی داشته تحت پوشش قرار می گیرد.

لازم به ذکر است هر سال پیش از آغاز بارندگی ها مجموعه راهداری در قالب طرح زمستانه ی راهداری آماده خدمات رسانی به کاربران جاده ای می باشد تا ۶۴۰۰ کیلومتر راه برف گیر، ۵۴ گردنه برف گیر به طول ۷۷۷ کیلومتر و ۴۱ مقطع مه گیر استان فارس برای عبور و مرور مردم امن باشند.

گفتنی است استان فارس با دارا بودن بیش از ۵۰ هزار کیلومتر راه همسنگ، بیشترین میزان طول راه در مقایسه با سایر استان های کشور را داراست که این موضوع در کنار قرار گیری در کریدور مرکز به جنوب و شرق به غرب، موقعیت حمل و نقل این استان را خاص و استراتژیک می سازد.

/انتهای پیام