شناسهٔ خبر: 102927 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خبر داد:

میزان ترانزیت و حمل کالا در پایانه مرزی «پرویزخان» از یک میلیون تن گذشت

پایانه مرزی پرویزخان - کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: میزان ترانزیت و حمل کالا در پایانه مرزی پرویز خان شهرستان قصرشیرین از یک میلیون تن گذشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، فریبرز کرمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس آمار میزان ترانزیت و حمل کالا از ابتدای سال‌جاری تاکنون از پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین یک میلیون و ۴۶۰ هزار و ۴۵۹ تن بوده است.

وی افزود: میزان بارگیری از مرز به داخل کشور ۵۴۹ هزار و ۶۶۱ تن کالا بوده و ترانزیت خروجی حامل کالا ۸۲ هزار و ۶۹۰ تن است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان کرمانشاه با اشاره به افزایش تردد در مرز پرویز خان، تصریح کرد: ترانزیت ورودی حامل کالا ۵۵۶ هزار و ۳۳ تن و آمار خروجی حامل کالا ۸۲ هزار و ۶۹۰ تن و ورودی حامل کالا ۲۷۰ هزار و ۴۸۲ تن بوده است.

کرمی بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۷ هزار و ۷۸۳ کامیون ایرانی و ۳۸ هزار و ۸۳۷ کامیون خارجی از مرز پرویزخان تردد داشته‌اند و میزان میزان صادرات از پایانه مرزی سومار ۹۱۳ هزار تن بوده است که نسبت به سال گذشته افزایشی ۶۰۶ درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: در پایانه مرزی شیخ صله ۵۲۲ هزار تن کالا و پایانه مرزی شوشمی ۲۰۲ هزار تن کالا شامل کاشی و سرامیک، میلگرد، محصولات پلاستیکی و میوه و تره بار صادر شده است.

وی در پایان افزود: میزان صادرات از پایانه مرزی خسروی ۹۷۲ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/