شناسهٔ خبر: 103006 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان فارس؛

۲۸ هکتار زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر داراب تامین شده است

نهضت ملی داراب معاون معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان فارس گفت: ۲۸ هکتار زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر داراب در استان فارس تامین و تحویل بنیاد مسکن شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)،  علیرضا مصاحب فرد، معاون مسکن معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی فارس گفت: ۲۸ هکتار زمین که جهت اجرای طرح نهضت ملی در شهر داراب تحویل بنیاد مسکن شده است در مرحله آماده سازی می باشد و تقریبا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی برای شهر داراب سالانه ۱۴۰۰ واحد و طی ۴ سال ۵۸۰۰ واحد مسکن باید احداث شود.

علیرضا مصاحب فرد خاطر نشان ساخت: در اراضی ۲۸ هکتاری که تامین شده ۷۲۰ واحد در ۲ طبقه و هر طبقه ۴ واحد طراحی شده که احداث می شود.

او گفت: جهت تامین ما بقی اراضی، اراضی که متعلق به دولت بوده و یا طبق تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با دستگاههای مختلف داشته اند و مستعد احداث مسکن هستند شناسایی می شوند و پس از تصویب طراحی انجام و به طرح نهضت ملی مسکن اضافه می شوند.

وی در خصوص متراژ ساختمان هایی که احداث می شوند، افزود: متراژ مفید واحدها ۱۰۰ متر مربع می باشد و بدلیل اینکه هزینه ها بالا نرود به صورت اسکلت آجری طراحی شده است.