شناسهٔ خبر: 103081 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

۲۴۰ هکتار اراضی مازاد دستگاههای اجرایی در راستای اجرای قانون جهش مسکن شناسایی شد

عطاء اله اکبری.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و مصوبات شورای مسکن استان تاکنون ۲۴۰ هکتار اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی استان شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری در دیدار با مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گفت: در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و مصوبات شورای مسکن استان تاکنون ۲۴۰ هکتار اراضی مازاد دستگاههای دولتی استان شناسایی شده است.

وی اظهار داشت: به استناد ماده چهار قانون تولید جهش مسکن مقرر شد اراضی مازاد شناسایی شده دستگاههای اجرایی استان از طریق اداره کل ثبت اسناد تغییر بهره برداری پیدا کند و بنام اداره کل راه و شهرسازی استان انتقال سند یابد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تامین زمین‌های طرح جهش تولید مسکن از طریق شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی، اراضی نیازمند تغییر کاربری در کمیسیون‌های ماده پنج، اراضی نیازمند الحاق به محدوده شهری و اراضی برای شهرک سازی جهت رفع نیاز سالانه به مسکن مورد توجه قرار گرفته است، گفت: این اداره کل همسو با سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و به منظور اجرای هر چه سریعتر پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در استان تاکنون یک هزار و ۳۸ هکتار زمین را از اراضی موجود خود تامین نموده که ضروری است با توجه به نیاز به اراضی بیشتر در مدت اجرای چهار ساله این طرح ملی از زمین مازاد دستگاههای اجرایی استفاده شود.

محمد رضا ابراهیمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اهمیت برشمردن طرح نهضت ملی مسکن برای خانه دار شدن مردم، گفت: این اداره کل آماده همکاری در راستای اجرای قانون طرح جهش مسکن و مصوبات شورای مسکن استان است.