شناسهٔ خبر: 103252 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

۷۲ هزار و ۸۹۹ سیستانی و بلوچستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

عطاء اله اکبری.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۷۲ هزار و ۸۸۹ نفر از شهروندان استان از ۲۸ مهرماه تا ۱۵ دیماه در شهرهای میرجاوه، دوست‌محمد، زهک، گشت، هیدوچ، زابل، بنجار، ادیمی، سوران، نوک‌آباد، زاهدان، سراوان، خاش، رامشار، مهرستان، سیرکان، جالق و شهر علی اکبر  در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

به گزارش پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: ۷۲ هزار و ۸۸۹ نفر از شهروندان استان از ۲۸ مهرماه تا ۱۵ دیماه در شهرهای میرجاوه، دوست‌محمد، زهک، گشت، هیدوچ، زابل، بنجار، ادیمی، سوران، نوک‌آباد، زاهدان، سراوان، خاش، رامشار، مهرستان، سیرکان، جالق و شهر علی اکبر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه مهلت نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن در ۱۵ دیماه جاری به اتمام رسید، اظهار داشت: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته از مجموع ثبت نام کنندگان این طرح در استان بیشترین تعداد متقاضی به ترتیب با ۴۳ هزار و ۲۷۱ نفر به شهر زاهدان و ۱۳ هزار و ۴۴۱ نفر به شهر سراوان اختصاص دارد.

اکبری تاکید کرد: با پیگیری های مستمر و برگزاری جلسات متعدد موفق به تامین یک هزار و ۱۰۸ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان شدیم بطوری که برای احداث واحدهای مسکونی این طرح در دو سال نخست اجرای آن مشکل زمین در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل وجود ندارد.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در استان علاوه بر رونق اقتصادی سبب اشتغالزایی افزون بر ۷۰ هزار نفر از جویندگان کار می گردد، افزود: در این طرح تمامی جوانب از جمله موقعیت زمین و طرح تفصیلی از همان ابتدا در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته است تا پروژه بدون هیچ مشکلی در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت احداث و تحویل متقاضیان گرامی شود.

وی سیستان و بلوچستان را از پیشگامان احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در کشور دانست و تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته کلنگ احداث نخستین واحدهای مسکونی این در قالب ۱۰۷۶ واحد ۶ آذرماه سالجاری قبل از اتمام نام نویسی متقاضیان در شهرستان زاهدان و زابل آغاز شد و این روند تا خانه دار شدن همه واجدین شرایط استان با قوت ادامه دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به شرایط جدید ثبت نام مجردین در طرح نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به تصمیمات جدید اتخاذ شده در وزارت راه و شهرسازی برای ثبت نام افراد مجرد، منتظر ابلاغ نهایی دستورالعمل های آن هستیم تا همزمان با سراسر کشور در استان نیز اجرایی نمایم.