شناسهٔ خبر: 103275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان خبر داد:

تعداد مسیرهای بازگشایی شده در جنوب سیستان و بلوچستان به ۱۴ مسیر رسید

تلاش راهداران جنوب سیستان و بلوچستان برای بازگشایی مسیرهای سیلابی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: با بازگشایی ۲ مسیر سیلابی دلگان - هودیان و پایانه مرزی ریمدان تعداد مسیرهای بازگشایی شده براثر بارندگی اخیر در جنوب این استان به ۱۴ مسیر افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، جلال الدین قادری گفت: در پی بارندگی های اخیر در جنوب این استان ۱۶ مسیر مسدود شد که به همت راهداران این اداره کل تاکنون ۱۴ مسیر بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی سه مسیر مسدودی دلگان- جلگه- و کنارک- جاسک با قوت ادامه دارد.

وی ادامه داد: براثر بارندگی های شدید چند روز اخیر و جاری شدن سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان علاوه بر مسدود شدن مسیرهای ارتباطی بر اساس برآوردهای اولیه بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر از شبکه راهها و ۵۰ دستگاه ابنیه فنی راهها در محدوده تحت پوشش این اداره کل خسارت دیدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید در سیستان و بلوچستان ۴۴۰ نیروی راهداری این اداره کل در قالب ۳۵ اکیپ با ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در آماده باش کامل درآمدند و در کمترین زمان ممکن اقدام به بازگشایی مسیرهای ارتباطی کردند.

قادری اظهار داشت: با توجه به تداوم بارندگی ها و مسدود بودن برخی مسیرها برآورد نهایی از خسارت های وارده به شبکه راههای ارتباطی  بعد از فروکش کردن سیلاب در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط جوی حاکم در جنوب استان در روزهای آینده به رانندگان و کاربران جاده ای تاکید می شود ضمن پرهیز از انجام سفرهای غیر ضروری در مواقع لزوم حتما قبل از عزیمت به سفر، از طریق تلفن گویا و سامانه جامع ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه های استان مطلع شوند تا دچار مشکلات احتمالی ناشی از شرایط ناپایدار جوی در طول راه ها نشوند.