شناسهٔ خبر: 103361 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با انتخاب رییس جدید مرکز تحقیقات؛

آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد

تودیع و معارفه آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور مدیران و معاونین مرکز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور مدیران و معاونین مرکز برگزار شد. این مراسم با حضور محمد شکرچی‌زاده رئیس سابق و علیرضا قاری‌قرآن رئیس جدید مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاونین تحقیقات و فناوری، معاونت توسعه مدیریت و منابع و آموزش و توسعه فناوری، مدیران حوزها و بخش‌های پژوهشی و مدیران ستادی و اجرایی در مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حاضران در جلسه، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را در خصوص دوران مدیریت سابق مرکز ارائه نموده و چالش‌ها و محورهای پیش‌رو را تبیین کردند.

در بخش دیگری از این مراسم، شکرچی‌زاده رئیس سابق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با قدردانی از اعتماد عباس آخوندی و محمد اسلامی وزرای سابق راه و شهرسازی و حضور ۸ ساله در مرکز تحقیقات، گفت: قطعا با توجه به سوابق اجرایی بسیار خوب آقای قاری‌قرآن، تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی ایجاد و دوران خوبی پیش روی مرکز خواهد بود.

رئیس سابق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تقدیر از همکاران پژوهشی و ستادی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، آنها را سرمایه‌های اصلی سازمان برشمرد و گفت: مجموعه مرکز تحقیقات تنها یک مجموعه کامندی نیست بلکه یک مجموعه علمی است و اگر موفقیتی حاصل شده است به حضور و همراهی مناسب بین همکاران و مجموعه مدیریتی مرکز صورت گرفته است.

وی تقویت سازمان یادگیرنده، تقویت کار تیمی و ایجاد و توسعه افکار و اندیشه‌های نو را از مهمترین اولویت‌های خود در مدت حضور در مرکز دانست و افزود: بسیاری از اقدامات ما در مرکز مانند حوزه فرونشست، گسل‌ها و... در بدو امر به درخواست دستگاه خاصی نبوده و مسئولیت‌پذیری این مرکز و تفکر خدمت به مردم زمینه‌ساز انجام خودجوش آنها بوده است.

علیرضا قاری‌قرآن رئیس جدید مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در بخش دیگری از مراسم، با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط روسای اسبق مرکز بویژه محمد شکرچی‌‌زاده، گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی دارای موقعیت و جایگاه ویژه‌ای در میان جامعه علمی و دانشگاهی است و انصافا در حوزه‌های مختلف راه، مسکن و شهرسازی و فعالیت خود در سطح ملی، حضور موثری را داشته است.  

وی افزود: حضور مراکزی چون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با این هدف است که بتواند ارتباط منطقی بین دانشگاه و صنعت و به عبارت دیگر حوطه پژوهش و اجرا در کشور ایجاد کند.

قاری‌قرآن افزود: ساختار اداری و تشکیلاتی ما در کشور عمدتا دولتی و کار کردن در این ساختار بسیار سخت است. با این حال نگاه به مرکز، یک نگاه کاملا استراتژیک و بلند بخصوص در وزارت راه و شهرسازی است و دلیل این مسئله همان اتحاد و همدلی و همسویی پرسنل و مدیریت در مرکز است.

رئیس جدید مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: همفکری و همسویی یکی از لازمه‌های اصلی در مدیریت به شمار می‌رود که نمود آن در این جلسه کاملا مشهود بود و امیدواریم همین مسیر را با همدلی و همفکری و دوام و قوام بیشتر پیش ببریم.

در پایان این مراسم، لوح تقدیر و هدایایی از سوی ریاست جدید مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و همکاران این مرکز به رسم یادبود به محمد شکرچی‌زاده رئیس اسبق مرکز تحقیقات راه، مسکن  و شهرسازی اهدا شد.