شناسهٔ خبر: 103383 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از روند احداث بزرگراه زاهدان- زابل

بزرگراه زاهدان.jpg مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از روند احداث بزرگراه زابل- زاهدان در شمال این استان بازدید و دستورات لازم برای تسریع در ساخت آن صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)؛عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان به همراه معاون مهندسی و ساخت این اداره کل از روند احداث بزرگراه زابل- زاهدان در شمال این استان بازدید کرد و افزود: طول کلی محور مواصلاتی زابل - زاهدان حدود ۲۰۰ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه احداث و  بهره برداری رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر ۲۲ کیلومتر باند دوم در این محور توسط این اداره کل در حال احداث است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ۱۵ کیلومتر از آن تا پایان سالجاری آماده بهره برداری می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تنها ۵۸ کیلومتر از کل محور در قالب قطعه ۲ و ۳ در مرحله انعقاد قرار داد برای ساخت می ماند که در تلاش هستیم  تا قبل از پایان سالجاری قطعه سوم این مسیر بطول ۲۷ کیلومتر را به پیمان برده شود.

اکبری خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین محورهای ارتباطی در سیستان و بلوچستان جاده ترانزیتی میلک ـ چابهار است، موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب مرز بین‌المللی میلک به لحاظ همجواری با کشور افغانستان، قابلیت‌های اقتصادی بسیاری در بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی میان اروپا، آسیای مرکزی و شرقی ایجاد کرده است که اهمیت توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها را دو چندان ‌می‌کند‏‎.