شناسهٔ خبر: 103392 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان خبر داد:

آغاز ثبت‌نام مجردان بالای ۲۳ سال سن در سامانه نهضت ملی مسکن/پالایش متقاضیان ثبت‌نام شده در حال انجام است

جلسه شورای مسکن با حضور وزیر راه وشهر سازی معاون مسکن و ساختمان ضمن اعلام آغاز ثبت نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن در سامانه نهضت ملی مسکن از انجام پالایش متقاضیان مسکن در ستاد وزارتخانه و ارجاع آن به استان‌ها برای بررسی نهایی خبر داد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام اینکه از امروز ساعت ۱۲ ثبت‌نام مجردان بالای ۲۳ سال در سامانه نهضت ملی مسکن آغاز می‌شود، گفت: ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن در سامانه نهضت ملی تا یکماه ادامه دارد و ۲۰ بهمن آخرین مهلت ثبت‌نام مجردان در سامانه است.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: بعد از ثبت‌نام نتایج پالایش اعلام خواهد شد و افرادی که واجد شرایط باشند سایر مراحل استعلام و بررسی مدارک را مانند سایر گروه‌ها طی خواهند کرد. اطلاعات و شیوه‌نامه‌ای نیز تنظیم شده است که این دسته از متقاضیان باید با رعایت آنها نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.  

محمودزاده تصریح کرد: چنانچه مجردان بالای ۲۳ سال واجد شرایط شرکت در نهضت ملی مسکن باشند وارد مراحل ثبت‌نام خواهند شد.

وی در خصوص پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که ثبت‌نام را در سامانه انجام داده و مهلت دو ماهه آنها نیز به اتمام رسیده است، توضیح داد: پالایش‌ها در ستاد وزارتخانه انجام شده است. بیش از ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار متقاضی که ثبت‌نام کردند با خانواده‌هایشان شرایط‌شان در دست بررسی است.

محمودزاده ادامه داد: سه شرط فرم ج، سابقه مالکیت، تاهل و یا سرپرست خانوار بودن انجام شده است. برای کنترل شرط چهارم که سابقه سکونت است اطلاعات متقاضیان به کارتابل استان‌ها ارجاع شده است و استان‌ها در حال بررسی این شرط هستند که نتایج بعد از بررسی اعلام خواهد شد.