شناسهٔ خبر: 103607 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد:

نگاه ویژه به کیفیت در طرح‌های توسعه شهری

علی هنردان اصفهان رئیس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه طرح تفصیلی ۲۴ شهر استان در دست تهیه است گفت: در کنار نگاه کمی و پوشش ۱۰۰ درصدی شهرهای استان از نظر طرح و برنامه، به موضوع کیفیت طرح‌های توسعه شهری نیز توجه ویژه‌ای شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علی هنردان رئیس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان با داشتن ۱۱۳ شهر و از سوی دیگر روابط متقابل و درهم‌تنیده کلانشهر اصفهان با شهرهای واقع شده در اطراف، از بزرگ‌ترین شبکه‌ها و نظام سکونتگاه شهری در بین استان‌های کشور است.   

 وی با بیان اینکه این اداره‌کل از سال ۱۳۹۷ تهیه طرح‌های تفصیلی را برای همه شهرهای استان در دستور کار خود قرار داده است اذعان داشت: هم اکنون ۲۵ طرح تفصیلی در شهرهای استان ابلاغ شده است، که طرح‌های گرگاب، خور، چادگان، خورزوق، بهاران و کلیشاد و سودرجان مربوط به بعد از سال ۱۳۹۷ است.  

 رئیس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: طرح تفصیلی ۱۲ شهر در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آنها در حال انجام است.  

 وی با بیان اینکه مراحل تهیه طرح تفصیلی ۹ شهر نیز در دستور کار بررسی کمیسیون ماده ۵ است گفت: مرحله اول طرح تفصیلی ۱۵ شهر دیگر نیز اتمام یافته و عقد قرارداد مرحله دوم این طرح‌ها در دستور کار قراردارد.  

 هنردان بیان داشت: طرح تفصیلی ۶ شهر به دلیل مشکلاتی متوقف شده و طرح تفصیلی ۲۴ شهر نیز در دست تهیه است.  

 وی با بیان اینکه بازنگری طرح جامع اصفهان، مبارکه، نایین و نطنز با رویکردهای نوین و بازآفرینی شهری در دست تهیه است، گفت: پیش بینی می‌شود قرارداد طرح تفصیلی ۱۵ شهر دیگر نیز طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ امضا شود و بنابراین تا پایان سال ۱۴۰۲، ۱۰۲ شهر مشمول از طرح تفصیلی مصوب برخوردار می‌شوند.  

 رئیس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان توضیح داد: در کنار نگاه کمی و پوشش ۱۰۰ در صدی شهرهای استان از نظر طرح و برنامه به موضوع کیفیت طرح‌های توسعه شهری نیز طی سال‌های اخیز توجه ویژه‌ای صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به اعمال رویکردهای طراحی شهری، حمایت از همه گروه‌های سنی و توان‌خواهان اجتماعی، اعمال رویکردهای عدالت فضایی، بازآفرینی شهری و توجه ویژه به محلات فقیر شهری همچنین حفظ و تثبیت حقوق مکتسبه شهروندان اشاره کرد.